مدیر روابط عمومی حوزه هنری خبرداد:

عزاداری در قالب هنر/خانه گفتمان گرگان میزبان تکیه هنرمندان

مدیر روابط عمومی حوزه هنری گلستان از اجرای مراسم عزاداری تکیه هنرمدان در خانه گفتمان گرگان خبرداد و گفت: در دهه اول محرم عزاداری توسط هنرمندان و در قالب هنر انجام می شود.

عزاداری در قالب هنر/خانه گفتمان گرگان میزبان تکیه هنرمندان

دانیال کلاهدوز درمورد برنامه‌های تکیه هنرمندان بخصوص برنامه‌های شب چهارم ماه محرم اظهار کرد: در تکیه هنرمندان، شب چهارم نمایش تعزیه و نمایشنامه خوانی اجرا شد، این تکیه از آغاز دهه اول محرم در محل بافت قدیم گرگان خانه تاریخی کبیر برنامه‌های خود را اجرا می‌کند که امسال نهمین سال فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: مجموعه حوزه هنری استان گلستان که شامل واحدهای موسیقی، هنرهای تجسمی، آفرینش‌های ادبی، نمایش، ادبیات پایداری و هنرهای تصویری است که این مجموعه هر شب در تکیه هنرمندان برنامه دارند.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری گلستان ادامه داد: در بخش موسیقی آثار و قطعات عاشورایی توسط هنرمندان گلستانی اجرا می‌شود، در واحد آفرینش‌های ادبی هنرمندان اشعار و سروده‌های عاشورایی خود را در محل تکیه قرائت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در بخش ادبیات پایداری تدارک دیده شده که با دعوت از رزمندگان و آزادگان دوران دفاع مقدس خاطرات دوران محرم خود را در زمان اسارت و جنگ بازگو کنند.

وی با بیان اینکه، همزمان در محل تکیه نمایشگاه عکس هنرمندان حوزه تجسمی نیز وجود دارد، ادامه داد: در بخش هنرهای تصویری که شامل فیلم و فیلنامه می‌شود، کلیپ‌ها، فیلم‌های کوتاه با موضوع محرم اکران می‌شود.

کلاهدوز اظهارکرد: در نظر داریم که با دعوت از هنرمندان نقاش و خوشنویس بصورت زنده و همزمان با اجرای برنامه اثر هنری خود را خلق کنند ضمن اینکه کار خطی بزرگ با موضوع عاشورا توسط هنرمندان در حال تولید است که تا پایان محرم به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های تکیه هنرمندان سخنرانی و مداحی است اما چیزی که در تکیه هنرمندان اتفاق می‌افتد عزاداری هنری است که هنرمندان با هنر خود عرض ارادت می‌کنند.

منبع: مهر

73

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها