آیت‌الله ممدوحی در گفت‌وگو با خبرفوری:

مراقب خطر فرقه گرایی در عزاداری ها باشیم / ما باید از عاشورا یاد بگیریم که وادادگی نداشته باشیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه آزادی، استقلال و فضیلت انسانیت پیام عاشورا است اظهارداشت: در رابطه با ارتباط با دیگر کشورها ما باید از عاشورا یاد بگیریم و وادادگی نداشته باشیم.

مراقب خطر فرقه گرایی در عزاداری ها باشیم / ما باید از عاشورا یاد بگیریم که وادادگی نداشته باشیم

آیت‌الله ممدوحی با بیان اینکه پیام عاشورا مثل همیشه آزادی، حریت، استقلال و فضیلت انسانیت است گفت: عاشورا برای ما این پیام را دارد که یک انسان هیچ گاه خود را در برابر جهان و هیچ چیزی نمی‌فروشد، جز در برابر پروردگار عالم.
نماینده پیشین مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام حسین(ع) افزود: من خروج کردم، نه توقعی دارم، نه می‌خواهم رییس شوم و نه می‌خواهم ظلمی کنم. بلکه فقط به خاطر رشد و هدایت بشریت آمده‌ام.
وی خاطرنشان کرد که ما باید از عاشورا یاد بگیریم و وادادگی نکنیم. قبل از آنکه چیزی نگرفته‌اند چیزی ندهند. در رابطه با کشورهای دیگر تجربه ثابت کرده است که تا چیزی نگرفته‌ایم، نباید به آنها چیزی بدهیم.
آیت‌الله ممدوحی در رابطه با انحرافات در عزاداری افزود: در هر کار اجتماعی بسیار وسیع همانطور که خوبی است، قطعا یک سلسله اشتباهات هم هست. منتهی ما باید در برخورد با آن اشتباهات دقیق عمل کنیم تا فرقه‌ای از فرق اسلامی را بی خود و بی جهت تقویت نکنیم و دیگران را وارد مخمصه‌ها نکنیم، ما باید آنها را از کارهای ناپسند خودشان باز بداریم.

منبع: خبرفوری

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • علی فاتح
    0

    حاج آقا ماه محرم ماه عزا داری امام حسین (ع)است ملت تحت بیرق اهل بیت (ع)سوگواری می کنند فرقه گرایی برای چیست شیعه عاشق ابا عبدالله(ع)است

  • arman
    0

    مردم با فرقه های دیگه مشکلی ندارن . اهل تسنن با شیعه دوسته و شیعه هم با اهل تسنن مشکلی ندارن . شماها خودتون منبع اصلی ایجاد نزاع و اختلاف بین این دو فرقه هستید

  • حیدری
    0

    البته امروزه که درجهان همه مسیحیت ویهود وجهان سرمایه داری باهم متحد شده‌اند ما مسلمانان هم بدون درنظرداشت شیعه وسنی ودیگر فرق اسلامی باید باهم متحد ویکصداباشیم هرعالم ومولوی هم اگرحرف ازفرقه وچدایی بزندمنحرف ومرتداست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها