ایران-اسپانیا؛ امید به المپیکی شدن تا لحظه آخر

تیم ملی بسکتبال ایران در شرایطی به مصاف اسپانیای قدرتمند می رود که هنوز هم اندک امیدی به المپیکی شدن دارد.

ایران-اسپانیا؛ امید به المپیکی شدن تا لحظه آخر

از ابتدای جام پیش بینی می شد که سخت ترین بازی ایران در گروه C جام جهانی برابر اسپانیا باشد؛ تیمی که سابقه قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۶ و نایب قهرمانی در چند دوره المپیک را دارد.

ماتادورها که در ۲ بازی قبلی خود مقابل تونس و پورتوریکو به برتری دست یافتند، تا حدودی صعود خود به عنوان تیم اول گروه را به دور بعد قطعی کردند و در آخرین گام قبل از شروع دور حذفی باید برابر آسمان خراش های ایرانی قرار بگیرند.

بدون شک جذاب ترین تقابل این مسابقه بین حامد حدادی و مارک گسول خواهد بود. سنتر اسپانیایی که در نقش یک ستاره سال‌ها در NBA بازی کرده و حتی هم بازی حدادی در تیم ممفیس بوده، ۲ روز قبل از این بازی حساس با سنتر ۲۱۸ سانتی متری ایران ملاقات کرد و امروز برابر او خواهد ایستاد.

ایران با اینکه هر ۲ بازی قبلی خود را برابر تونس و پورتوریکو واگذار کرده، در دیداری که امروز از ساعت ۱۷ آغاز می شود، همچنان شانس برای المپیکی شدن دارد. با توجه به اینکه بهترین تیم آسیایی جام جهانی به المپیک ۲۰۲۰ صعود می کند، سایر تیم های آسیایی به جز چین ۲ بازی قبلی خود را واگذار کردند. فقط چین یک پیروزی برابر ساحل عاج کسب کرده و امروز هم به مصاف ونزوئلا می رود که اگر در آن به برتری نرسد، شانس در بازی با اسپانیا همچنان برای شاگردان شاهین طبع وجود دارد.


البته تصور شکست اسپانیا برابر ایران هم سخت خواهد بود. اینکه ماتادورها با ستاره های بزرگ خود برابر تیم نه چندان آماده ایران حداقل از نظر روحی غافلگیر شوند، احتمال بسیار ناچیزی خواهد بود، اما به همین امید شاید حدادی و یارانش به زمین بروند و بتوانند یک نمایش خوب برابر یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی داشته باشند.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها