قهرمان دوی ۴۰۰ متر بامانع ایران :

وعده می‌دهند اما حمایت نمی‌کنند

قهرمان دوی ۴۰۰ متر بامانع ایران از عدم حمایت مسئولان دو و میدانی انتقاد کرد و گفت: همه وعده و وعید می‌دهند اما کسی حمایتم نمی‌کند.

وعده می‌دهند اما حمایت نمی‌کنند

مهدی پیرجهان، قهرمان دوی ۴۰۰ متر بامانع ایران و متولد سال ۱۳۷۸ است. او که در سومین سال فعالیت خود در دو و میدانی به یکی از امیدهای ایران برای حضور قدرتمند در مسابقات مختلف تبدیل شده، این روزها به دنبال کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو است تا فرصت حضور در یکی از بزرگترین میدان‌های ورزشی دنیا را به دست بیاورد.

پیرجهان که به گفته خودش همیشه سعی کرده از حواشی دور باشد این بار لب به انتقادگشود و از حمایت نشدن برای بهبود عملکرد و کسب سهمیه المپیک گله کرد. او در مورد عدم حمایت مسئولان دو و میدانی گفت: همه مسئولان وعده و وعید می‌دهند اما کسی حمایت نمی‌کند. تا الان هم با هزینه شخصی تا اینجام آمدم و حمایت خاصی از من صورت نگرفته است. بعضی از مسئولان وعده حمایت می‌دهند اما هیچ چیزی ندیدم. فدراسیون دو و میدانی هم من را به اردوی خاصی نفرستاده و از این نظر حمایتم نمی‌کند. تنها یک دوره به مدت ۲۰ روز من را به اردوی بوشهر فرستاد که آن هم با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بود.

او در این مورد افزود: بعد از آقای حدادی و تفتیان بهترین شانس ایران برای حضور در المپیک هستم به همین دلیل امیدوارم حمایتم کنند تا با خیال راحت ورودی لازم را کسب کنم.

پیرجهان در پاسخ به این سوال که کیهانی رئیس فدراسیون برای کسب سهمیه المپیک خیلی به شما امیدوار است، با این وجود حمایتتان نمی‌کند؟ گفت: آقای کیهانی لطف دارد اما امیدوارم حرفش همراه با سند باشد و واقعا حمایت کند. حرف را همه می‌زنند اما حمایت در صورتی اتفاق میفتد که یک ورزشکار با ذهن آرام کار کند.

او در ادامه بیان کرد: فدراسیون ما را به مسابقات می‌فرستد اما به مسابقات سطح بالایی مثل مسابقات اروپایی اعزام نمی‌کند و من هم با هزینه شخصی نمی‌توانم شرکت کنم. هنوز ۲۰ ساله نشده‌ام اما رنکینگ چهارم آسیا در بخش بزرگسالان را دارم و در سطح بزرگسالان مسابقه می‌دهم. در مسابقات هند هم به عنوان برترین ورزشکار مرد انتخاب شدم که افتخاری برای ایران است. در این شرایط انتظار دارم که با حمایت مسئولان به مسابقات سطح یک دنیا اعزام شوم تا خود را ارزیابی کنم.

یک میلیون و نیم پاداش هفت بار جابه جایی رکورد ملی!

پیرجهان در مورد جابه جایی رکورد ملی و حمایت فدراسیون گفت: در ۱۰ ماه، هفت بار رکورد ملی را جابه جا کردم اما تنها پاداشی که گرفتم، یک میلیون و نیم بود که آقای کیهانی به من و همین مقدار را به مربی‌ام داد.

او در ادامه افزود: قابل مقایسه با حدادی نیستم اما نسبت به تفتیان رنکینگم بهتر است و انتظار حمایت دارم. تا الان هیچ حرفی نزده‌ام و علیه کسی مصاحبه نکردم اما دوست ندارم از این حرف نزدن سوء استفاده شود.

سهمیه المپیک را می‌گیرم چون به خودم اعتقاد دارم

پیرجهان در پاسخ به این سوال که در این شرایط آیا سهمیه المپیک می‌گیری؟ گفت: مطمئن هستم سهمیه می‌گیرم چون به خودم اعتقاد دارم. من در یک سال، بیش از یک ثانیه رکوردم را بهتر کردم که این برای دونده سرعت کم پیش می‌آید.

او در مورد احتمال حضور در مسابقات جهانی قطر گفت: فعلا بدون محاسبه رکورد جدیدم در جایگاه ۳۶ رنکینگ جهانی قراردارم و کسانی که رنکینگ زیر ۴۰ داشته باشند، بدون کسب سهمیه می‌توانند در مسابقات جهانی و المپیک شرکت کنند. بنابراین تا جمعه که ورودی مسابقات جهانی بسته می‌شود اگر رنکینگم زیر ۴۰ باشد، می‌توانم در این مسابقات حضور داشته باشم. علاوه براین اگر همین رنکینگ را تا المپیک حفظ کنم بدون کسب ورودی مورد نیاز به المپیک راه پیدا می‌کنم.

پیرجهان که در ماده ۴۰۰ متر با مانع مسابقات بین المللی هند به طلا دست یافت، در این مورد گفت: این مسابقات در سطح بین‌المللی بود که ایران هم شرکت کرد. سطح مسابقات خیلی بالا بود اما دوندگان ۴۰۰ متر با مانع جهت آمادگی سازی خود قبل از مسابقات جهانی قطر، در اردوی چک به سر می‌بردند و در هند حضور نداشتند با این حال تلاش کردم تا با ثبت رکورد خوب، مسافر مسابقات جهانی شوم.

او در این مورد افزود: شرایطی پیش آمد که موفق به کسب ورودی مسابقات جهانی نشدم. آب و هوا خیلی روی کارمان تاثیر داشت چون مستقیم به هند رفتیم و قبلش اردوی خاصی نداشتیم تا در شرایط مشابه قرار بگیریم. علاوه بر این غذای آنها هم به مزاج ما سازگار نبود و در مجموع شرایط باعث شد که ورودی نگیرم. با این حال برای هفتمین بار رکورد ملی را جابه جا کردم و امیدوارم این رکورد شکنی ادامه داشته باشد تا به المپیک توکیو برسم.

قهرمان دونده ۴۰۰ متر با مانع ایران در پاسخ به این سوال که انتظارت از رئیس آینده فدراسیون چیست؟ بیان کرد: همه ورزشکاران سعی می‌کنند بهترین عملکرد خود را در ماه‌های مانده تا المپیک ارائه دهند چون حضور در المپیک آرزوی هر ورزشکاری است. امیدوارم رئیس جدید نه تنها از من بلکه از همه ورزشکارانی که تلاش می‌کنند، حمایت کند.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    راست میگه کی برادویدن یامسابقه دومیدانی حمایت میکنه اینم عشق این جوان نازنین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها