قتل خاشقچی ؛ پای سازمان ملل هم به این پرونده باز شد

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار مجازات کسانی شد که در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی دست داشتند.

قتل خاشقچی ؛ پای سازمان ملل هم به این پرونده باز شد

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، استفان دوجاریک سخنگوی گوترش گفت: مواضع دبیرکل از ابتدا مشخص بوده و او بارها بر لزوم مجازات کسانی که در قتل جمال خاشقچی دست داشتند تاکید کرده است.

خاشقچی دوم اکتبر (۱۰ مهرماه) سال گذشته در کنسولگری سعودی در استانبول ترکیه به صورت وحشیانه ای به قتل رسید و موجی از محکومیت و انزجار را در سراسر جهان برانگیخت به طوری که پیامدهای این قتل همچنان ادامه دارد.

«اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های خارج از چارچوب قضایی پیش تر در گزارشی رهبران عربستان از جمله «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را مسئول اصلی قتل این روزنامه نگار عنوان کرده بود.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد همچنین گفته بود: در «تحقیقات رسمی عربستان درباره خاشقچی به موضوع آمران قتل اشاره‌ای نشده، مظنونین مهم آن را نادیده گرفته و زنجیره مسئولان ارشد سعودی را به حاشیه رانده است.»

خاشقچی پیش‌تر در سلسله مقالاتی در روزنامه واشنگتن پست آمریکا، از سیاست‌های عربستان درباره بحران قطر، قطع روابط با کانادا، جنگ علیه یمن و برخورد مقامات سعودی با رسانه‌های و فعالان مدنی به‌ویژه مدافعان حقوق بشر انتقاد کرده بود.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها