بهترین فیلم‌های هالیوودی با موضوع سیاست و چهره‌های سیاسی + تصاویر

در این گزارش شما فیلم‌هایی در ژانر کمدی، درام و اکشن را می‌شناسید که همگی نقطه اشتراک سیاسی دارند.

بهترین فیلم‌های هالیوودی با موضوع سیاست و چهره‌های سیاسی + تصاویر

سیاست و اتفاقات سیاسی یکی از مورد علاقه‌ترین موضوعات و ژانر‌ها در تاریخ سینماست.

فیلم‌هایی که از این ژانر در هالیوود ساخته می‌شد، به عنوان یک ابزار تبلیغ برای افراد سیاسی مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما به تدریج شکل هنری به خود گرفت و عناصر مختلف قدرت‌های سیاسی را مورد نقد قرار داد و کارگردان‌ها آزاد شدند تا نظر و ایدئولوژی سیاسی خود را به وسیله فیلم هایشان بروز دهند.

در این گزارش شما فیلم‌هایی در ژانر کمدی، درام و اکشن را می‌شناسید که همگی نقطه اشتراک سیاسی دارند. در ادامه به معرفی این فیلم‌ها می‌پردازیم.

مرگ استالین «The Death of Stalin»

بهترین فیلم‌ها با موضوع سیاسی کدام اند+تصاویر این فیلم در ژانر کمدی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و همانطور که از نامش پیداست به استالین مربوط بوده و موضوع آن سیاسی است. این فیلم داستان روز‌های آخر زندگی استالین و روز‌های پس از مرگ وی را روایت می‌کند. چیزی که پس از مرگ وی شروع می‌شود، جنگ بر سر قدرت توسط اعضای این کشور است. بازیگران این فیلم اگرچه اسم و رسم ندارند، اما نقش‌هایی که به آن‌ها محول شده بود را به خوبی ایفا کردند.

****

سقوط «Downfall»

بهترین فیلم‌ها با موضوع سیاسی کدام اند+تصاویر الیور هیرشبیگل جهان را با این فیلم شگفت زده کرد. «سقوط» یک درام جنگی است که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. این فیلم داستان برلین در سال ۱۹۴۵ را روایت می‌کند. زمانی که آدولف هیتلر با بازی برونو گانتس و گروهی از سربازانش در حالی که در برابر ارتش روسیه شکست خورده اند، در یک پناهگاه زندگی می‌کنند. این داستان از زبان ترودل یونگه، منشی و ماشین‌نویس هیتلر روایت می‌شود.

****

تاریک‌ترین ساعت «Darkest hour»

بهترین فیلم‌ها با موضوع سیاسی کدام اند+تصاویر تاریک‌ترین ساعت، یک فیلم درام جنگی است که گارگردانی آن را جو رایت انجام داده است و در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. گری اودلمن در این فیلم نقش ونیستون چرچیل را دارد که برای آن جایزه اسکار را دریافت کرده بود. چرچیل از یک سو زیر فشار توافق صلح با هیتلر است و از طرف دیگر هنوز نتوانسته اعتماد مردم برای جنگ با هیتلر را جلب کند.

****

معاون «Vice»

بهترین فیلم‌ها با موضوع سیاسی کدام اند+تصاویر فیلمی در ژانر درام کمدی و زندگی نامه‌ای است که آدام مک کی نویسنده و کارگردانی آن را انجام داده است. این فیلم داستان حماسی و سیاسی دیک چینی را روایت می‌کند که چگونه از حضور در کنار ریچارد نیکسون، سی و هفتمین رئیس جمهور آمریکا به قدرت می‌رسد.

****

همه مردان رئیس جمهور «All the president man»

بهترین فیلم‌ها با موضوع سیاسی کدام اند+تصاویر فیلمی دیگر در رابطه با ریچارد نیکسون است که در سال ۱۹۷۶ منتشر شد و نامزد هشت جایزه اسکار شده بود که ۴ جایزه را نیز دریافت کرد. این فیلم داستان حقیقی دو گزارشگر واشنگتن پست را روایت می‌کند که در افشای تخلفات انتخاباتی ریچارد نیکسون، رئیس جمهور آمریکا نقش بسزایی را ایفا کردند. داستان از آنجا شروع می‌شود که در زمان ریاست جمهوری نیکسون، از ستاد فرماندهی دموکرات‌ها استراق سمع می‌شود و این گزارشگر‌ها وارد این قضیه می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها