ضعف در دفاع و مشکل روحی، دلیل شکست ایران مقابل تونس

پیشکسوت بسکتبال گفت: در مصاف با تونس، مثل بازی با پورتوریکو در دفاع مشکل داشتیم و نتوانستیم زمان را مدیریت کنیم.

ضعف در دفاع و مشکل روحی، دلیل شکست ایران مقابل تونس

علی‌رضا زهی در خصوص بازی تیم ملی بسکتبال ایران مقابل تیم ملی تونس در جام جهانی بسکتبال 2019 چین اظهار کرد: بعد از شروع بازی، این موضوع مشهود بود که بازیکنان هنوز در شوک باخت به پورتوریکو هستند. رقابت با پورتوریکو هرچند عاقبتی تلخ داشت، اما به هرحال آن بازی تمام شد و توقع داشتم که بازیکنان، باخت را فراموش کنند و به بازی با تونس فکر کنند.

وی ادامه داد: از روی امتیازاتی که به حریف دادیم، مشخص بود که همانند بازی قبل در دفاع مشکل داریم. تونس به خوبی حامد حدادی و تیم ملی ایران را آنالیز کرده بود و مقابل حدادی، با دفاع پوششی قوی که به خوبی او را مهار کرده بود، این بازیکن را از جریان بازی خارج کرده بودند. خارج کردن حدادی در سه دقیقه پایانی بازی به تیم ضربه زد زیرا حریف موفق شد در این بازه هم امتیازات خوبی را از ما بگیرد. علاوه بر این موارد، پرتاب‌های بی‌ثمر(TURN OVER) زیادی داشتیم.

بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال ایران خاطر نشان کرد: باید دید عملکرد بازیکنان در مرحله بعد چگونه خواهد بود، در کل فکر می‌کنم رنکینگ قبلی خود را به دست بیاورند. متاسفانه بازی‌های ضعیفی را از ایران دیدیم. گارد راس تیم، سجاد مشایخی، نتوانست در بازی مقابل تونس زمان را مدیریت کند. در بسکتبال، گارد راس مربی دوم تیم است و باید بتواند در داخل زمین، همه چیز را مدیریت کند. مشایخی Turn Over های زیادی داشت و نتوانست خوب بازی کند.

زهی وجود روانشناس ماهر در تیم ملی بسکتبال ایران را امری ضروری دانست و عنوان کرد: باید یک روانشناس در کنار تیم باشد تا بتواند بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی، آرام و کنترل کند. در جواب کسانی که می‌گویند بازیکنان تیم ملی که تجربه و سابقه زیادی دارند، نباید از لحاظ روحی به هم بریزند می‌گویم که باید دید در مقابل چه تیمی بازی می‌کنند. تیم ملی پورتوریکو با 14 مقام جهانی مقابل ایران بازی کرد و تیم بسیار قوی و باتجربه‌ای است.

وی اضافه کرد: در جام جهانی قبل، تونس را شکست دادیم اما امسال شاهد اختلاف امتیاز و سطح بازی با این تیم بودیم. با وجود اینکه فدراسیون برای آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال سنگ‌ تمام گذاشت، متاسفانه جواب خوبی در مسابقات جام جهانی بسکتبال نگرفت.

پیشکسوت خراسانی تیم ملی بسکتبال ایران یادآور شد: حامد حسین‌زاده بازی خوبی را به نمایش گذاشت. در بازی قبل وقتی پورتوریکو روی ما فشار آورد و پرس کرد، جز یک ضد حمله و یک بدل کار خاصی نتوانستیم صورت دهیم و حسین‌زاده با آمدن به زمین توانست دریبل‌های متعددی انجام دهد. در بازی مقابل تونس هم در دقایقی که در زمین بود، خوب کار کرد اما نتیجه چیز دیگری بود.

زهی افزود: ضعف در دفاع در هر دو بازی در تیم ملی ایران مشهود بود و این مشکل در بازی با تونس برطرف نشد. دفاع نفر به نفر تیم را به هم می‌ریزد، در بازی با پورتوریکو هفده Turn Over داشتیم که این آمار اصلا جالب نیست.

وی در خصوص عملکرد تیم‌های آسیایی در این مسابقات اذعان کرد: تیم‌های آسیایی در این تورنمنت عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشتند. امیدوارم به مسابقات المپیک راه پیدا کنیم. اگر در بازی با پورتوریکو پیروز بودیم، از لحاظ روحی هم در مقابل تونس شرایط خوبی داشتیم و می‌توانستیم به المپیک برویم. به عنوان یک تجربه شخصی معتقدم بازیکنان تیم ملی ایران مقابل اسپانیا بازی خوبی خواهند کرد.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها