قیمت دلار تا کدام کانال ریزش می‌کند؟

یحیی آل اسحاق گفت:تعدیل قیمت دلار با توجه به شرایط اقتصادی کشور ادامه دار خواهد بود.

قیمت دلار تا کدام کانال ریزش می‌کند؟

این فعال اقتصادی که پیش از این ریاست اتاق بازرگانی تهران را عهده دار بوده است، در گفتگو با افزود: ماندگاری دلار در کانال یازده هزار تومان و نوسان محدود آن در ۴ تا ۵ ماه اخیر نشان می دهد سیاست های بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز توفیق لازم را داشته است.

وی با اشاره به اینکه دلار در حال حرکت به سمت کانال ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان بود اما بانک مرکزی با اتخاذ تدابیری در صدد کنترل این وضعیت برامد، ادامه داد: آرامش حاکم بر بازار ارز سبب شده است سایر بازارها نیز با آرامشی نسبی مواجه شوند و تداوم این وضعیت شرایط را بیش از پیش متعادل خواهد کرد.

قیمت ارز در حال حاضر واقعی است؟

این فعال اقتصادی در پاسخ به این سئوال که آیا قیمت کنونی در بازار ارز، قیمتی واقعی است؟ گفت: نکته مهم این است که اگر وضعیت بحرانی ناشی از تحریم بهبود یابد و واقعیات اقنصادی ایران در نظر گرفته شود، قیمت دلار همچنان واقعی نیست.

رییس اتاق ایران و عراق در توضیح این مطلب ادامه داد: واقعیات اقتصادی ما و همچنین وضعیت عرضه و تقاضا در این بازار نشان می دهد با برداشته شدن فشار تحریمی، قیمت واقعی دلار بین هفت تا هشت هزار تومان است. بانک مرکزی نیز با اتخاذ سیاست هایی در صدد تخلیه فشار روانی حاکم بر این بازار است و اتفاقا در اجرای این سیاست توفیق لازم را داشته است.

بازار ارز ایران از اردیبهشت ماه سال جاری با ریزش محسوس قیمت ها روبرو شد اما در یک ماه اخیر ماندگاری قیمت ها در کانال یازده هزار تومان، سبب شده است این بازار گزینه اول سرمایه‌گذاران نباشد.

کاهش التهاب در بازار ارز در حالی رخ داد که در سال گذشته این بازار به یکی از مهمترین مقاصد سرمایه‌های سرگردان تبدیل شده بود. رییس کل بانک مرکزی نیز در اظهارات خود تاکید کرده است که تعدیل قیمت‌ها در بازار ارز ادامه دارد و سرمایه‌گذاری در این بازار با ریسک بسیار بالایی روبروست.

یجیی آل اسحاق

تداوم آرامش در بازار

آل اسحاق گفت: باید توجه داشت که کاهش قیمت ها در شرایطی رخ داد که هنوز فشار تحریمی بر اقتصاد حاکم است، همین امر نشان می‌دهد که مدیریت در شرای کنونی مولفه‌ای به شدت تاثیرگذار تلقی می‌شود.

قیمت دلار امروز در بازار ۱۱ هزار و۲۰۰ و در صرافی‌های بانکی ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شده است.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه قیمت‌ها در بازار با تداوم این شیوه مدیریت همچنان کاهش خواهد یافت، گفت: خوشبختانه در این وضعیت ارز از سیبل سرمایه‌گذاری خارج می شود و همین امر زمینه را برای تداوم آرامش در بازار فراهم خواهد کرد.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • arman
    0

    تا انتخابات به ۷-۸ تومن میرسه . مگر اینکه با تابلو شدن این تکنیک از راه دیگه ای رضایت مردم را صرفا برای شرکت در انتخابات جلب کنند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها