شربتی برای کنترل بیماری دیابت/ کلسترول خونتان را با برگ زیتون کاهش دهید

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌: استفاده از نوعی شربت می‌تواند میزان ترشح انسولین را افزایش داده و باعث کنترل قندخون شود.

شربتی برای کنترل بیماری دیابت/ کلسترول خونتان را با برگ زیتون کاهش دهید

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت برگ زیتون بیان کرد: شربت برگ زیتون حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، D، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی، آهن، اسیدفولیک، قند ساکاروز، گلوکز و فراکتوز، کلسیم، پروتئین، الئوروپین، اوژنول، مس، فسفر، فنول، فیتوکمیکال‌ها، اسیدلینولئیک و غیره است.

او ادامه داد: ویتامین D، کلسیم و منیزیم موجود در این شربت موجب افزایش استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود همچنین استفاده از آن میزان ترشح انسولین را افزایش داده و باعث کنترل قندخون می‌شود؛ بنابراین استفاده از آن برای افراد دیابتی بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: شربت برگ زیتون به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از بدن در برابر انواع بیماری‌ها از جمله سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ همچنین نوشیدن آن موجب افزایش سوخت و‌ساز بدن و کاهش وزن می‌شود و می‌تواند به افرادی که قصد کاهش وزن و لاغری دارند، کمک کند.

او بیان کرد: این شربت خاصیت آنتی بیوتیکی، ضد التهابی و ضد ویروسی دارد و می‌تواند برای افراد مبتلا به سرماخوردگی، بیماران ریوی و غیره بسیار مفید باشد؛ شربت برگ زیتون بر درمان تبخال، کنترل فشار خون، کاهش کلسترول بد‌خون،کاهش چربی خون و درمان کبدچرب و غیره موثر است.

عظمایی مقدار مناسب مصرف این شربت را ۴ لیوان در روز دانست و اظهار کرد: نوشیدن شربت برگ زیتون بر درمان درد‌های روماتیسمی و درد‌های مفصلی بسیار موثر است همچنین می‌تواند تاثیر چشمگیر بر تصفیه خون و رفع غلظت خون داشته باشد

شربتی برای کنترل بیماری دریابت/ کلسترول خونتان را با شربت برگ زیتون کاهش دهید

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: برای تهیه این شربت به ۶۰ گرم برگ زیتون، ۲۵ گرم چای ترش، ۲۵ گرم چای سبز، ۱۰ گرم دارچین، نیم کیلو عسل و ۲ لیتر آب معدنی احتیاج دارید؛ کافیست برگ زیتون، چای ترش، چای سبز و دارچین را نیم‌کوب و آن‌‌ها را داخل آب معدنی بریزید؛ بعد از حدود سه ساعت محلول به دست آمده را به مدت ۱۰ تا ۵ دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید؛ بعد از متعادل شدن دما، عسل را به آن اضافه و میل کنید.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها