خیز اصلاح طلبان برای تغییر لاریجانی / آرایش سیاسی بهارستان بهم می ریزد؟

پس از آنکه اصلاح طلبان موفق به تمدید دولت روحانی و فتح شوراهای شهر برخی از کلانشهرهای مهم ازجمله تهران شدند، حالا آماده اند تا ریاست مجلس را نیز تغییر دهند.

خیز اصلاح طلبان برای تغییر لاریجانی / آرایش سیاسی بهارستان بهم می ریزد؟

به گزارش خبرفوری ، یک سال قبل انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس، اصلاح طلبانی که مدعی برخورداری از اکثریت پارلمان بودند را در شوک فرو برد. حالا آنها آماده اند تا پس از یک سال به لطف حمایت 170 نماینده مجلس از حسن روحانی ، رئیس مجلس را تغییر دهند.

در همین راستا محمدرضا عارف چندی قبل اعلام کرد که فراکسیون امید برای همه کرسی های هیئت رئیسه مجلس کاندیدا دارد. او البته توضیح نداد که کاندیدای این فراکسیون برای کرسی ریاست کیست؟

امروز نیز محمود صادقی نماینده اصلاح طلب در توئیتر خود نوشته که تمدید ریاست لاریجانی در مجلس غیرقابل پیش بینی است.

به این ترتیب اصلاح طلبان درحالی به تغییر در صدر مجلس می اندیشند که اکنون دو کرسی نیابت مجلس را در اختیار خود دارند.

برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که محمدرضا عارف می خواهد بار دیگر شانس خود را برای ریاست بر مجلس بیازماید. او البته سال پیش در رقابت با لاریجانی بازی را واگذار کرده بود.

با توجه به حمایت لاریجانی از دولت روحانی، بعید است که حسن روحانی انگیزه ای برای راضی کردن نمایندگان برای تغییر ریاست مجلس داشته باشد و شاید لاریجانی گزینه اصلاح طلبان مجلس برای دومین سال شود.

پیش از این برخی رسانه ها پیش بینی کرده بودند که اصولگرایان میانه رو و اصلاح طلبان بر سر فرمول 2 - 2 برای ریاست مجلس توافق کرده اند. به آن معنا که دو سال از چهار سال مجلس دهم لاریجانی در مقام ریاست باشد و دو سال هم عارف این کرسی را برعهده بگیرد.

هر چند این خبر رسما تایید نشده اما ممکن است با عدم کاندیداتوری لاریجانی برای انتخابات هیئت رئیسه، فضا برای آنکه اصلاح طلبان این کرسی مهم را در اختیار بگیرند، مهیا شود.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها