طارمی و داغ پنالتی بر پیشانی مدافع اسپورتینگ

روز شنبه گذشته برای مدافع سرشناس اسپورتینگ می تواند به عنوان یکی از بدترین روزها در دوران حرفه ای او به ثبت برسد چرا که در یک بازی سه پنالتی داد و در نهایت اخراج شد.

طارمی و داغ پنالتی بر پیشانی مدافع اسپورتینگ

سباستین کواتس مدافع اروگوئه ای در دقیقه 88 روی زمین افتاده و از بهت و خشم، لباسش را روی صورتش می کشد. داور از او می خواهد بلند شود تا کارت زرد دوم را گرفته و از زمین بیرون برود. بلند می شود به داور اعتراض می کند و با عصبانیت و استیصال از زمین بیرون می رود. این می تواند بدترین روز برای یک بازیکن فوتبال باشد. او سه پنالتی به تیم حریف داد و تیمش بازی را با نتیجه سه بر دو باخت. بدتر از همه او پنالتی دوم را در دقیقه 85 مرتکب و بازی مساوی شد و در دو دقیقه مانده به پایان بازی می داند کار تمام است. اسپورتینگ سومین پنالتی را هم می خورد و بازی را به ریو آوه می بازد.


کواس از شنبه شب و و شاید تا همیشه مهدی طارمی و آن بازی کذایی را از یاد نخواهد برد. بازیکنی که سه پنالتی از او گرفت و باعث شد تا اخراج شود و مهر بدنامی این بازی برای همیشه به پیشانی این مدافع اروگوئه ای بخورد و فردای آنروز تیتر رسانه های ورزشی پرتغال و جهان شد.

اولین ضربه کاری را ستاره ایرانی تیم ریو آوه در همان دقیقه دو به مدافع اروگوئه ای زد. یک پاس بلند را مهاجم کناری با سر توی هجده قدم انداخت و طارمی همان روش همیشگی را به کار گرفت؛ در حالی که به نظر می رسید که کواتس نزدیکتر به توپ است طارمی با بدن لاستیکی اش خودش را بین توپ و مدافع قرار داد و پنالتی و یک کارت زرد برای شماره 4 اسپورتینگ که بعید میدانست حتی بعد از ضربه پنالتی چنین شبی در انتظارش باشد. اسپورتینگ در دقیقه 20 با گل برونو فرناندز بازی را مساوی کرد و در نیمه دوم همان ده دقیقه اول با گل لوئیز فیلیپه از ریوآوه پیش افتاد.

مدافع 28 ساله و اروگوئه ای تیم اسپورتینگ اما یک بازیکن گمنام نیست. او در نوزده سالگی در تیم ناسیونال یکی از مطرح ترین تیم های کشورش بازی کرد و در سال 2011 در بازی های کوپا امریکا که با قهرمانی تیم اروگوئه همراه بود به عنوان بهترین بازیکن جوان مسابقات انتخاب شد و بعد از آن در 21 سالگی به لیورپول پیوست. در سه سال حضورش در لیورپول به عنوان یک مدافع جوان 24 بازی کرد، دو گل زد و یک پاس گل داد و در حالی که یک فصل دیگر از قراردادش باقی مانده بود به ساندرلند قرض داده شد. او در فصل اول ده بازی برای ساندرلند انجام داد و در پایان فصل به طور رسمی دو فصل دیگر با این تیم قرارداد بست. در سال 2016 به طور قرضی به اسپورتینگ و فوتبال پرتغال آمد و در پایان فصل به طور رسمی به این تیم پرقدرت اروپا پیوست. کواتس مدافع تیم ملی اروگوئه در رقابت های المپیک 2012، جام های جهانی 2014، 2018 و کوپاامریکا 2015 و 2019 بوده است. از نظر سایت ترانسفرمارکت ارزش این بازیکن چیزی در حدود 15 میلیون یورو است.

دقیقه 85 بازی است و اسپورتینگ دو بر یک از ریوآوه پیش است. یک توپ درون هجده قدم را طارمی با روی پا جلوتر از کواتس استپ کرده و به آن تغییر جهت می دهد؛ مدافع لحظه ای پیراهنش را می کشد و طارمی روی زمین می افتد، داور نقطه پنالتی را نشان می دهد. البته که طارمی یک بار در دقیقه شصت هم توسط متیو سرنگون شد که داور پنالتی نگرفت اما این بار ماجرا فرق می کرد.


ریوآوه دومین گل را هم زد اما ماجرای طارمی و کواتس تمام نشد. در دقیقه 89 یک پاس در عمق از بین مدافعان ارسال می شود و طارمی و مدافع شماره 4 اسپورتینگ که یار مستقیمش است بازهم در یک دوئل قرار می گیرند. کواتس تکل می زند اما طارمی قبل از او خودش را بین مدافع و توپ قرار می دهد و بازهم پنالتی. کواتس از استیصال روی زمین می افتد و چهره اش را زیر لباسش پنهان می کند. با دستور داور بلند می شود و درحالیکه با دست و زبان به او اعتراض می کند از بازی بیرون می رود در حالیکه در ژوزه آلوارده توسط مهاجم ایرانی نابود شده است.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها