رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

عدم نظارت بر قیمت کاغذهای وارداتی / کاغذ دولتی به دست مردم نرسیده است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه نظارتی بر قیمت کاغذهای وارداتی نشده و ما در حال تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد هستیم تا قیمت کاغذ به ثبات برسد.

عدم نظارت بر قیمت کاغذهای وارداتی / کاغذ دولتی به دست مردم نرسیده است

جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه نظارتی بر قیمت کاغذهای وارداتی نشده و ما در حال تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد هستیم تا قیمت کاغذ به ثبات برسد.

جمشید جعفرپور درباره اقدامات این کمیسیون برای مدیریت قیمت کاغذ گفت: از آنجایی که صنایع چوب ما کفاف نیازهای کشور را نمی‌دهد، همواره بخشی از کاغذ مورد نیاز را از خارج از کشور وارد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ کاغذ در لیست اقلام اساسی قرار گرفت و بر این اساس جزء کالاهایی است که مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی شده است، گفت: متأسفانه بنابر گزارش‌های واصله از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشی ازکاغذهای دولتی یا به بازار راه پیدا نکرده یا آنکه با قیمت زیادی در اختیار مردم قرار گرفته و به فروش رسیده است.

کاهش تیتراژ نشریات با گرانی کاغذ

نماینده لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه کمبود کاغذ در بازار باعث شده که میزان تیراژ روزنامه‌ها، نشریات و کتب کاهش یابد و افزایش قیمت کاغذ، این موارد را تحت تأثیر خود قرار داده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه نظارت دقیقی بر قیمت کاغذهای وارداتی نشده است، عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی این مسئله است و ما با آنان در تعامل هستیم تا راهکارهایی را بیندیشیم که قیمت کاغذ به ثبات برسد و دغدغه صاحبان جراید و ناشران را به حداقل برسانیم.

منبع: خانه ملت

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها