تغییر در نحوه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اشخاصی به پیشنهاد اعضای هیئت اجرایی و حداقل با ۳ رای به رئیس جمهور معرفی شده و در نهایت رئیس این بانک توسط رئیس جمهور انتخاب می‌شود.

تغییر در نحوه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی

سیدحسن حسینی‌شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: ماده ۵ طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در نشست امروز بررسی و بندهای (ب) و (پ) آن اصلاح و به تصویب رسید.

وی افزود: در بخش تعیین ارکان بانک مرکزی ۲ نفر به اعضای غیراجرایی هیئت عالی افزوده شدند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: یک نماینده با معرفی رئیس قوه قضاییه و یک اقتصاددان در حوزه امور مالی به پیشنهاد ۳ اتاق و تایید وزیر امور اقتصاد و دارایی به هیئت عالی بانک مرکزی اضافه شدند.

تغییر در نحوه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی

وی اظهار داشت: یکی از تغییرات اساسی در طرح بانکداری اسلامی انجام شد و به موجب آن اعضای هیئت غیراجرایی بانک مرکزی از ۴ به ۶ نفر و اعضای هیات عالی به صورت کلی یعنی اجرایی و غیراجرایی هم به ۹ نفر افزایش پیدا کردند.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به تغییرات بند (پ) ماده ۵ طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران هم گفت: تغییر بعدی در نحوه انتخاب رئیس بانک مرکزی انجام شد، در گذشته به پیشنهاد رئیس جمهور و تایید هیئت اجرایی رئیس بانک مرکزی انتخاب می شد اما اکنون بعد از اصلاح، اشخاصی به پیشنهاد اعضای هیئت اجرایی و حداقل با ۳ رای به رئیس جمهور معرفی می‌شوند و در نهایت رئیس بانک مرکزی توسط رئیس جمهور از میان این افراد انتخاب می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها