کلاهبرداری خانوادگی از طریق تاسیس کارخانه آب معدنی در کرج

اعضای باند خانوادگی که به بهانه راه اندازی شرکت تولید آب معدنی ۲۲ میلیارد ریال کرده بودند در استان البرز دستگیر شدند.

کلاهبرداری خانوادگی از طریق تاسیس کارخانه آب معدنی در کرج

اعضای باند خانوادگی که به بهانه راه اندازی شرکت تولید آب معدنی ۲۲ میلیارد ریال کرده بودند در استان البرز دستگیر شدند. سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز روز یکشنبه گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری به آگاهی مبنی بر دریافت پول های کلان توسط اعضای یک خانواده برای راه اندازی شرکت آب معدنی و متواری شدن آنها، موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

کارآگاهان در تحقیقات اولیه متوجه شدند فردی به همراه اعضای خانواده خود با ثبت یک شرکت آب معدنی به صورت کاغذی بدون اینکه شرکت راه اندازی شود و به بهانه سرمایه گذاری و پرداخت سود حاصل از فروش به مالباختگان مبالغ هنگفتی از آنها دریافت و قبل از سر رسید پرداخت سود متواری شده و دیگر جوابگوی آن ها نبوده است. سردار محمدیان اظهار داشت: متهمان حرفه ای برای اینکه اصل پول سرمایه گذاران را نیز پرداخت نکنند بدون اینکه شرکتی ایجاد شود، اعلام ورشکستگی و پس از آن خود را از دید شکات و ماموران مخفی کرده اند.

ماموران پلیس با انجام اقدامات پلیسی گسترده و با همکاری مالباختگان سردسته باند کلاهبرداران را به پلیس آگاهی دعوت و با توجه به صدور حکم جلب وی با انجام تحقیق، نامبرده به خود مبنی بر ۱۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۲ میلیارد ریال با همکاری ۲ پسر و یک دختر خود اعتراف کرد. در ادامه اعضای دیگر باند با توجه به دستگیر شدن پدرشان با حساسیت بیشتری رفتار می کردند که با بکارگیری اقدامات پلیسی، متهمان در حوالی مهر شهر کرج در یک عملیات غافلگیرانه ۳ متهم را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. متهمان با روبرو شدن با مالباختگان و دیدن مستندات چاره ای جز اعتراف در پیش روی خود ندیده و به کلاهبرداری خانوادگی اقرار کرده و پس از اعزام به دادسرا و صدور قرار روانه شدند.

منبع: رکنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها