راه اندازی اولین گذر فرهنگ و هنر در مشهد

.اولین گذر فرهنگ و هنر مشهد در مشهد راه اندازی شد.

راه اندازی اولین گذر فرهنگ و هنر در مشهد

به گزارش مشهد فوری ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در آئین افتتاح این گذر فرهنگی در جمع خبرنگاران افزود: ۷۰ واحد در بازار گذر فرهنگ و هنر به صورت رایگان برای فروش آثار در اختیار هنرمندان قرار گرفته است.

جعفر مروارید واگذاری بدون پرداخت اجاره به هنرمندان را از سوی قدیری، مالک مجتمع آسمان در مشهد را کمک و یاری رساندن به رونق تولیدات هنری دانست.

مروارید گفت: نقاشی، صنایع هنری تجسمی، آثار هنری بین المللی از کشورهایی چون افغانستان، استودیو و عکاسی هنری، آثار هنری بر روی چرم، تصویرسازی، خراطی، خطاطی، تذهیب، محصولات فرهنگی در قالب کتاب، مد و لباس ایرانی و اسلامی در این گذر فرهنگی عرضه خواهد شد.

وی افزود: همچنین یک مجموعه ۱۵ واحدی به عنوان نگارخانه آماده فعالیت و 30 واحد در کنار این 15 واحد توسط هنرمندان مجهز و آماده بهره برداری است.

مروارید با بیان اینکه تاکنون ۴۵ واحد واگذار شده ابراز امیدواری کرد: این مکان به جهت نزدیکی به حرم رضوی و حضور پررنگ زائران به یک قطب فروش آثار فرهنگی و هنری در مشهد تبدیل شود.

وی اعلام‌کرد: دو مجموعه دیگر در مشهد با همکاری شهرداری و دانشگاه فردوسی در جنب بازار گلستان و وکیل آباد باعنوان گذر فرهنگ و هنر در حال برنامه ریزی برای اجراست.

وی ادامه داد: در ۸ پهنه حاشیه شهر تولیدات فرهنگی هنری را شناسایی و بخشی از ظرفیت گذر فرهنگ و هنر را به هنرمندان حاشیه شهر اختصاص دادیم تا بدون واسطه آثار خود بفروشند.

در این مراسم از ۲ اثر هنرمندان توان یاب مشهدی رونمایی و مالک این مجتمع اثر نقاشی احسانی نیا را خریداری کرد.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها