دو سال بعد از ابهام در فرجام دو مداح بازداشت شده اعلام شد

بازداشت مداحان اسرائیلی در ایران

دو سال بعد از اعلام بازداشت دو مداح به اتهام‌های امنیتی و ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، دیروز رئیس سازمان بسیج مداحان کشور از بازداشت تعدادی مداح خبر داد که در اسرائیل و برای تخریب عاشورا تربیت شده‌اند.

بازداشت مداحان اسرائیلی در ایران

یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در سی و دومین گردهمایی سالانه مداحان و ذاکران اهل ‌بیت(ع) کرمان با بیان اینکه دشمن همواره در حال تخریب اسلام و خواستار تخریب محرم و عاشوراست، ادامه داد: فشارهای روانی و تبلیغات سوء علیه محرم و عاشورا هر چه که به ماه عزا نزدیک‌تر می‌شویم، بیشتر می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او با بیان اینکه در اسرائیل مداحانی برای تخریب عاشورا تربیت می‌شوند که عده‌ای از آنها در کشور دستگیر شده‌اند، افزود: فوکویاما یکی از نظریه‌پردازان چندین سال قبل برای نابودی این انقلاب گفته است که شیعه بر دو بال سبز انتظار و سرخ عاشورا استوار است که باید این دو بال را نابود کنیم. رئیس سازمان بسیج مداحان کشور همچنین گفت: طبق آمار رسمی بیش از ۱۵۰ هزار مداح در کشور داریم که آمار غیررسمی دو برابر این مقدار تخمین زده می‌شود.

اما خبری که رئیس سازمان بسیج مداحان کشور اعلام کرد، موضوع جدیدی نیست. دو سال پیش هم خبرهایی از دستگیری دو مداح معروف کشور در فضای مجازی منتشر شده بود که اتهامات آنان نیز قابل توجه بود. آنچه آن روزها در فضای مجازی درباره دلایل بازداشت این افراد گفته شده بود «اتهامات امنیتی»، «ارتباط با موساد» و «ارتباط غیراخلاقی با یکی از اعضای سفارت فرانسه» بود که این عناوین اتهامی تنها از سوی یکی از نمایندگان تأیید شده بود.
جعفرزاده ایمن‎آبادی از این اتهامات پرده برداشته و در حساب توئیتری خود نوشته بود: «مداحان حامی رقیب انتخابات به جرم جاسوسی برای اسرائیل و روابط نامشروع با عضو سفارت فرانسه می‌افتند زندان! اون وقت وزیر امور خارجه با غیرت و متدین و وطن پرست ایران در رسانه میلی، امریکایی نامیده می‌شود!» موضوعی که از سوی نماینده رشت در مجلس مطرح شد، چندی بعد پرسش خبرنگاران از سخنگوی قوه قضائیه بود. محسنی اژه‌ای سخنگوی وقت قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره پرونده دو مداحی که بازداشت شدند و اتهاماتی که عنوان شده بود اخلاقی است و این افراد با یک زن که جاسوس بوده و در یکی از سفارت‎ها مشغول بوده ارتباط داشتند، گفت: «پرونده در دادسرای ویژه روحانیت مطرح است و اطلاعی ندارم اما می‌دانم چند نفر دستگیر شدند. می‌دانم دو نفر بازداشت شده بودند و یک نفر با قرار آزاد شده بود. از جزئیات هیچ خبری ندارم چون پرونده در دادسرای ویژه روحانیت مطرح است.»
چند ماه بعد علی‌اکبر مداحی، رئیس هیأت رزمندگان در گفت‌وگویی با مجله خیمه اعلام کرد که مداحان این پرونده ممنوع‌المنبر شده‌اند و حق مداحی کردن ندارند. اما با این خبر هم کم کم این افراد به مراسم روضه خوانی بازگشتند و هیچگاه معلوم نشد که چه حکمی برایشان در دادگاه صادر شده
است.

منبع: ایران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • حسن کلید ساز
    0

    مداح اسراییلی؟؟؟؟؟!!!!!! خخخخ واقعا این کارها زشته مسخرمون میکنن تو دنیا به عنوان انسانهای عقب مونده ....والا هیچ کشوری اینقدر بیکار نیست بخواد مداح تربیت کنه بفرسته برای خرابکاری ....نمیدونم چی بگم مردم در سختی و نکبت به سر میبرند و کسی به فکر حل مشکلات اقتصادی نیست فکر میکنم دولت کار خودشو کرد دهک متوسط رو نابود کرد رفت و حالا میخواد با فریب و پرت کردن حواس مردم این وضعیت داغونو ثابت کنه که این اوج بی شرفی هست ...کارا خوابیده مردم پولشون کفاف خرج دو روز هم نیست شما اسم خودتون رو دولت میزارین؟ خجالت نمیکشید؟

  • محمد
    0

    فوکویاما ابدا چنین حرفی نزده. این آقا با این اظهار نظرشون فقط دارن در مسیر اسراییل قدم بر میدارن. لینک زیر رو ببینید https://www.farsnews.com/news/13960904000709/%D9%85%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87-%D8%AD%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%86%D8%B2%D8%AF%D9%85

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها