جدیدترین آمار وزارت سلامت جمهوری کنگو؛

ویروس ابولا در کنگو جان ۲۰۰۰ نفر را گرفت

 شیوع ویروس ابولا در جمهوری کنگو در آستانه دیدار دبیرکل سازمان ملل متحد از این کشور، نه تنها کاهش نیافته است بلکه بیشتر نیز شده و گزارش ها حاکی است که این ویروس به اوگاندا کشور همسایه کنگو رسیده است.

ویروس ابولا در کنگو جان ۲۰۰۰ نفر را گرفت

بر اساس گزارش مقامات سلامت کنگو، از آگوست (مرداد) سال ۲۰۱۸ تا کنون مرگ دو هزار و شش تن گزارش شده که در این میان، مرگ یکهزار و ۹۰۱ نفر تأیید شده و ۱۰۵ تن دیگر مرگ آنان محتمل است.

انتشار گزارش قربانیان ویروس ابولا زمانی صورت گرفته آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل امروز جمعه برای بررسی روند شیوع و درمان این بیماری وارد جمهوری کنگو شده است. ابتلا به ویروس ابولا در کنگو و شمار قربانیان آن پس از جان باختن بیش از ۱۱ هزار نفر در گینه، سیرالئون و لیبریا بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ بالاترین آمار قربانیان این بیماری محسوب می شود.

شیوع ویروس ابولا برای نخستین بار در بخش شرقی جمهوری کنگو در اول آگوست سال ۲۰۱۸ (۱۰ مرداد ۹۷) گزارش شد.

ابولا یا تب هموراژیک ابولا نوعی بیماری انسانی است که از ویروس ابولا ناشی می‌شود. نام ویروس این بیماری از یکی از رودخانه‌های کشور زئیر، که امروزه جمهوری دموکراتیک کنگو نام دارد، گرفته شده‌است.

این بیماری برای نخستین بار در کشور کنگو دیده شد. نشانه‌های این بیماری معمولاً دو روز تا سه هفته بعد از تماس با ویروس و به صورت تب، گلودرد، دردهای ماهیچه‌ای، استفراغ، اسهال و کاهش عملکرد کبد و کلیه ها ظاهر می شود.

هیچ درمان خاصی تا کنون برای این بیماری وجود ندارد؛ می‌توان برای کمک به افراد مبتلا به آن از آب‌درمانی خوراکی (نوشاندن آب‌های محتوی قند و نمک) یا مایعات وریدی استفاده کرد. این بیماری نرخ مرگ و میر بالایی دارد و اغلب باعث مرگ بین ۵۰ تا ۹۰ درصد مبتلایان می‌شود.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها