آیت‌الله علم‌الهدی: بی‌مطالعه منبر نروید

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه منبر، قوی‌ترین و پرسابقه‌ترین جریان‌ها است، خطاب به سخنران های مذهبی،خطبا وروضه خوان هاگفت:بدون مطالعه منبر نروید،لازمه اثرگذاری روضه‌خوانی،مطالعه است.

آیت‌الله علم‌الهدی: بی‌مطالعه منبر نروید

به گزارش مشهد فوری ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در جمع علما و خطبای خراسانی در آستانه فرارسیدن ماه محرم، با بیان این‌که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، راهبرد حرکتی ما در ۴۰ سال دوم انقلاب است، اظهار کرد: ۴۰ سال اول، قدم اول و ۴۰ سال دوم، قدم دوم انقلاب است و راهبرد ۴۰ ساله دوم، این است که با توسعه تمدن اسلامی، زمینه‌ساز ظهور ولایت عظما باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به برگزاری همایشی در اواخر قرن بیستم در دانشگاه لیون فرانسه اشاره کرد و گفت: تمام سیاستمداران و کارشناسان برجسته دنیا در این همایش، راه‌های ادامه سیادت و آقایی غرب در قرن ۲۱ را بررسی کردند و نظریات مختلفی ارائه شد، اسحاق رابین در این همایش گفت «قرن ۲۱، قرن زور و قدرت نیست، قرن ۲۱، قرن فرهنگ، تمدن و ایدئولوژی است.»

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: او استدلال کرد که در توسعه ارتباطات، مرزهای فرهنگی تمام اقوام، اقلیم‌ها و ملت‌ها درهم شکسته شده. قرن ۲۱ در عرصه جهان، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در عرصه رقابت قرار می‌گیرد و در این رقابت، فرهنگ و تمدن برنده اسلام است چون تمدن اسلامی و معارف اسلامی، با فطرت مردم در ارتباط است و آموزه‌های فرهنگی اسلام با فطرت انسان‌ها سازگار است، ازاین‌رو این فرهنگ و تمدن بر همه فرهنگ‌ها مسلط می‌شود. غرب اگر می‌خواهد سیادت خود را در این قرن حفظ کند، باید اسلام را براندازی کند.

وی خاطر نشان کرد: آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که اول انقلاب حرف‌های زیادی مطرح بود که جواب این خون‌ها را چه کسی می‌دهد و مسئولیت آن را کسی به عهده نمی‌گیرد، ابراز کرد: سختی‌ها، کمبودها و مشکلات مدیریتی داخلی‌مان محفوظ اما در دورنمای ۴۰ سالی که از انقلاب گذشت، به این اوج رسیدیم؛ پس اگر رسالتمان را بر اساس بیانیه گام دوم عمل کنیم، فراهم کردن زمینه ظهور شدنی است و اگر انجام ندهیم، حجتی در برابر امام زمان نداریم.

آیت‌الله علم‌الهدی، رسانه منبر را یکی از مؤثرترین تریبون‌ها دانست و گفت: امروز در روی کره زمین، هیچ تریبون و میکروفونی در عالم، پر سابقه‌تر از منبر و روضه‌خوانی نیست، این‌که رسانه‌ها دست غرب است که با شگردهای هنری و سینما چنین و چنان می‌کنند، بی‌اثر نیست، اما باید بدانیم هنر منبر، قوی‌ترین و پرسابقه‌ترین جریان‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به خطبا و روضه خوان ها اظهار کرد: بدون مطالعه منبر نروید، میانگین مطالعه من برای خطبه‌های نمازجمعه چهار ساعت است، گاهی بیشتر، گاهی کمتر، اما حتماً مطالعه می‌کنم. منبر رفتن بی‌مطالعه درست نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: تکه‌پاره حرف زدن ولو روایت معصوم باشد، تأثیرش از بین می‌رود، از بالا تا پایین منبر باید به هم ارتباط داشته باشد و این نظم، اثر منبر را افزایش می‌دهد. روی روضه‌خوانی کار کنید، روضه‌خوانی هم مطالعه می‌خواهد، روضه شما باید به مطلبتان اتصال داشته باشد و لازمه اثرگذاری آن، مطالعه است.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    به خودت بگو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها