دژپسند: تأمین ۷۰ تا ۸۰ درصد منابع مالی بلندمدت از طریق بازار سرمایه

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: باید روزی برسد که حداقل ۷۰ تا ۸۰ درصد تأمین منابع مالی بلندمدت را از طریق بازار سرمایه انجام دهیم.

دژپسند: تأمین ۷۰ تا ۸۰ درصد منابع مالی بلندمدت از طریق بازار سرمایه

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست هم‌اندیشی با فعالان بازار سرمایه، اظهار کرد: وضعیت کنونی بازار سرمایه نشانگر این است که وظیفه فراموش‌شده این بازار در حال بازگشت است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در همه دنیا هزینه حاکمیتی دولت را باید از طریق مالیات تامین کنند، گفت: من هم وزیر اقتصاد و هم وزیر دارایی هستم؛ به عنوا وزیر اقتصاد باید به دنبال پویایی و بالندگی اقتصاد و به عنوان وزیر دارایی باید به دنبال افزایش درآمدهای مالیاتی باشم.

وی به تخفیف‌های مالیاتی اشاره کرد و افزود: تخفیف‌های مالیاتی بحث ساده‌ای نیست و در رابطه با وضع مالیاتی و معافیت مالیاتی باید مجلس تصمیم‌گیری کند.

دژپسند با بیان اینکه به بازار سرمایه امید زیادی است، گفت: تقدیر رئیس جمهور از رئیس سازمان بورس نشاندهنده جایگاه این حوزه و حمایت از آن است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: به نظر من بازار سرمایه نسبت به سهمی که باید در تامین مالی اقتصاد داشته باشد فاصله دارد.

لزوم هدایت نقدینگی به سمت بورس

دژپسند افزود: هم‌اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و در تامین مالی مشکل داریم، همچنین با حجم بالای نقدینگی مواجه هستیم؛ بهترین و موثرترین راه این است که به سراغ بازار سرمایه برویم. هم تامین مالی مورد نیاز اقتصاد و هم هدایت نقدینگی به سمت بورس انجام می‌شود.

وی ادامه داد: لازمه ورود به بازار سرمایه، توان ریسک پذیری برای انجام فعالیت‌های اقتصادی است که باید زمینه را فراهم کنیم. حلقه مفقوده این موضوع آگاهی‌رسانی و آموزش درست است که باید صورت گیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: باید روزی برسد که حداقل ۷۰ تا ۸۰ درصد تامین مالی بلندمدت را از طریق بازار سرمایه انجام دهیم.

باید بنگاه‌های بزرگ به جای بانک به سراغ بورس بیایند

وی گفت: باید بنگاه‌های بزرگ‌مقیاس به سراغ بازار سرمایه بیایند؛ چرا این بنگاه‌ها فقط به سراغ بانک می‌روند؟ باید چنان کار را روان کنیم و توسعه دهیم که بنگاه‌های بزرگ برای تامین سرمایه در گردش امکان ورود به بازار سرمایه را داشته باشند.

دژپسند تصریح کرد: لازمه این کار این است که قوانین و مقررات را بسیار ساده، شفاف و گویا کنیم و اگر نیاز بود اصلاح کنیم. ارزش بازار سزمایه به شفاف بودن آن است.

وی با بیان اینکه مقاومت بورس به خاطر حراست از سهامداران است، گفت: یکی از راه‌های ادای دین با اقتصاد ایرات گسترش و تعمیق بازار سرمایه است.

دژپسند افزود: بانگ‌ها باید برای رها کردن خود از شرکت‌داری وارد مذاکره شوند و از مجرای بورس به این هدف برسند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها