کشف ماده عجیب ژل مانند توسط ماه‌نورد چین

ماه نورد یوتو 2 کشور چین که مشغول گشت زنی در نیمه تاریک کره ماه است، موفق به کشف یک ماده ژل مانند رنگی غیر عادی بر روی سطح تنها قمر زمین شده است.

کشف ماده عجیب ژل مانند توسط ماه‌نورد چین

به گزارش ان بی سی نیوز، ماه نورد یوتو 2 کشور چین که مشغول گشت زنی در نیمه تاریک کره ماه است، موفق به کشف یک ماده ژل مانند رنگی غیر عادی بر روی سطح تنها قمر زمین شده است. این ماه نورد در روز هشتم گشت زنی خود در نیمه تاریک ماه موفق به کشف این ماده شده است. کشف یادشده باعث شده تا حرکت این ماه نورد بر روی سطح ماه متوقف شود و در عوض از ابزار تجسسی برای پی بردن به ماهیت این ماده استفاده شود.

منطقه ای که این ماده ژل مانند در آن کشف شده، دارای دهانه های مختلفی است که از برخورد شهاب سنگ ها شکل گرفته اند. بررسی های مرکز کنترل هوافضای پکن ناشناخته بودن ماهیت ماده مذکور را به طور کامل به اثبات رسانده است.

کشف ماده مذکور زمانی رخ داد که گروه مدیریت کننده ماه نورد چینی در حال آماده کردن آن به منظور استراحت عصرگاهی باهدف درامان ماندن این دستگاه از تشعشعات مختلف و گرمای هوا بودند. در این زمان و در حین بررسی کردن عکس های تهیه شده توسط یوتو 2 ماده ای در کنار یکی از دهانه های کوچک شناسایی شد که رنگ خاصی داشت و با بقیه موادی که تا به حال در سطح ماه شناسایی شده اند، تفاوت داشت.

قرار است ماه نورد چینی بررسی های بیشتری در منطقه کشف ماده مذکور به عمل آورد تا بتواند اجزای تشکیل دهنده آن و نیز ماهیت و شیوه شکل گیری این ماده را کشف کند. دانشمندان چینی از ارائه هرگونه اطلاعات بیشتر در مورد ماهیت و رنگ این ماده ژل مانند خودداری کرده اند. اما گفته می شود ممکن است این ماده شیشه مذاب ایجاد شده از شهاب سنگهایی باشد که به سطح ماه برخورد می کنند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها