کنترل نارسایی‌های قلبی با دوربین‌های نظارتی

پزشکان می گویند با پیشرفت فناوری در آینده نزدیک می توان از دوربین‌های نظارتی برای کنترل نارسایی‌های قلبی و وضعیت بیماران بعد از سکته قلبی استفاده کرد.

کنترل نارسایی‌های قلبی با دوربین‌های نظارتی

به گزارش یاهونیوز، اگر چه بهبود مراقبت های درمانی و کاهش هزینه های بهداشت و درمان باعث کاهش مرگ و میر مبتلایان به بیماری های قلبی شده، اما گاهی فراموش کردن انجام وظایف محوله پزشکی توسط پرستاران مانند مصرف به موقع دارو و کمبود فعالیتهای فیزیکی بیماران برای آنان مشکلات جدی ایجاد می کند.

محققان دانشگاه دیکین استرالیا برای حل این مشکل تصمیم گرفتند از یک دوربین کوچک که بر روی گوشی یا لباس هم قابل نصب است، برای کنترل شرایط جسمانی یک گروه 30 نفره از افراد مبتلا به نارسایی های قلبی استفاده کنند. این افراد همگی بیش از 70 سال سن داشته و دوربین یادشده هر 30 ثانیه یکبار از آنها تصاویری در زمان بیداری تهیه می کرد.

دوربین مذکور موفق شد اطلاعات بسیار گسترده ای از وضعیت سلامت بیماران یادشده تهیه کند و این جزئیات به پزشکان کمک کرد تا روش های درمانی تازه ای را برای مداوای افراد یادشده پیشنهاد دهند. به عنوان مثال، استفاده از این تصاویر به ارتقای 49 درصدی رژیم غذایی پیشنهادشده به بیماران منجر شد. قرار است کاربرد این دوربین ها برای انجام مطالعات بیشتر در مورد بیماران مبتلا به نارسایی های قلبی ادامه یابد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها