ماشین ظرفشویی چطور کار می‌کند؟ + نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی، یک دستگاه خودکار است که ظرف‌های کثیف را می‌شوید؛ برخی از این ماشین ها دارای گیرنده‌هایی هستند که میزان کثیفی آب را مشخص می‌کنند.

ماشین ظرفشویی چطور کار می‌کند؟ + نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

به گزارش خبرنگار ، را می توان یک دستگاه مکانیکی برقی دانست که برای شستن و تمیز کردن ظرف‌ها به انسان کمک می کند و توانسته محبوبیت خاصی در میان بانوان پیدا کند. اما سوالی که پیش می آید این است که این ماشین مفید چطور کار می‌کند؟.

ماشین ظرفشویی چگونه ظرف‌های ما را می‌شوید؟!

ماشین ظرفشویی، یک دستگاه خودکار است که ظرف‌های کثیف را می‌شوید و تمیز می‌کند؛ تنها کاری که هر فرد باید انجام دهد، این است که ماشین را پر از ظرف کند، پودر شوینده را اضافه کند، چرخه شست و شو را تنظیم کند و دکمه «روشن» را فشار دهد.

اما ماشین ظرفشویی برخی اعمال خاص را نیز خودبه خود انجام می‌دهد که عبارتند از:

خودش را از آب پر می‌کند.

آب را با سرعت و فشار زیاد از طریق فواره‌هایی به ظروف می‌پاشد تا آن‌ها را تمیز کند.

آب کثیف را تخلیه می‌کند.

با پاشیدن آب بیشتر، ظروف را آبکشی می‌کند.

هوا را گرم می‌کند تا ظرف‌ها خشک شوند؛ البته اگر شما انجام این قسمت را هنگام تنظیم دستگاه خواسته باشید.

علاوه بر این، ماشین ظرفشویی بر کار خود نظارت می‌کند تا همه چیز به طور مطلوب پیش رود.

یک زمان سنج، طول مدت هرچرخه را تنظیم می‌کند؛ یک گیرنده حسی دمای آب و هوا را نمایان می‌کند تا از گرم شدن بیش از حد ظروف و تخریب آن‌ها جلوگیری کند و گیرنده حسی دیگری می‌تواند بگوید که سطح آب به اندازه کافی بالا هست تا مرحله شست و شو و آب کشی آغاز شود.

بعضی از ماشین‌های ظرفشویی دارای گیرنده‌هایی هستند که میزان کثیفی آب را که از ظروف می‌چکد مشخص می‌کنند و وقتی که آب به اندازه کافی تمیز بود، ماشن ظرفشویی می‌فهمد ظرف‌ها تمیز شده اند.

آیا میدانید ماشین ظرفشویی چطور کار می‌کند؟ + نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

با توجه به شکل قرص را درون محفظه بر روی درب ماشن ظرفشویی زمانی که کاملا باز است قرار داد و درب محفظه را ببندید.

در زمان استفاده از قرص به نکات زیر توجه کنید:

اگر از قرص استفاده می‌کنید ماشین خود را در حالت قرص قرار دهید در غیر اینصورت ظروف تان خراب و یا خوب تمیز نمی‌شود. از قرص‌های اصلی و مرغوب مانند کوانتوم با مارک فینیش استفاده کنید. اگر قرص مورد استفاده خوب تمیز نکرد قرص تقلبی است. قرص‌های سه کاره فقط در بازار به خوبی عمل می‌کنند تبلیغات ۵ کاره یا ۱۰ کاره بودن قرص شما را فریب ندهند. منظور از قرص سه کاره یعنی مواد شوینده نمک و مایع جلادهنده در یک بسته بندی قرار دارد. به صورت دوره‌ای از ژل و قرص استفاده کنید تا بیشترین راندمان را داشته باشد. زمانی که از قرص استفاده می‌کنید نمک و مایع جلادهنده خیلی کم اسفاده می‌شود پس اگر پس از مدتی متوجه شدید کارایی دستگاه کم می‌شود چندبار از ژل استفاده کنید تا رزین داخل ماشین ظرفشویی احیا شده به حالت اول برگردد. قرص‌های فاسد و تقلبی در دمای ۴۰ درجه در آب حل نمی‌شوند.

آیا میدانید ماشین ظرفشویی چطور کار می‌کند؟ + نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

شستشوی انواع ظروف با جنس‌های مختلف! قابلمه و ظروف پخت و پز

قابلمه یا ظروف پخت و پز کثیف را از آب داغ پر کنید و نصف فنجان پاک کننده مخصوص ماشین ظرفشویی (مایع یا پودر) به آن بیفزایید. بگذارید چند ساعت به همین ترتیب بماند و سپس خوب آبکشی کنید.

لکه‌های چای و قهوه

با استفاده از یک تکه پارچه آغشته به جوش شیرین می‌توان اینگونه لکه‌ها را با اطمینان خاطر از قهوه خوری و فنجان، و حتی چینی‌های مرغوب، پاک کرد.

ظروفی از جنس روی

بعد از خریدن ظروف رویی، قبل از استفاده، می‌توانید داخل ظرف را آب بریزید، چند قاشق سرکه اضافه کنید و آن را چند دقیقه روی اجاق قرار دهید تا بجوشد و بعد آب آن را خالی کرده و از ظرف استفاده کنید، هرگز سیاه نمی‌شود. نکته؛ اگر این ظروف سیاه شده، برای تمیز کردن آن از سیم ظرف شویی و صابون استفاده کنید.

اگر این ظروف بر اثر سرخ شدن یا پختن غذا سیاه شده، ظرف خالی را روی اجاق قرار دهید و شعله را روشن کنید. با این کار تمام قسمت‌های سیاه ظرف به صورت دود از ظرف خارج می‌شود و ظرف شما کاملاً سفید می‌شود. به شرط اینکه بعد از خاموش کردن اجاق، تا قبل از سرد شدن ظرف آب به آن نپاشید. چون این کار باعث سوراخ شدن ظرف می‌شود.

آیا میدانید ماشین ظرفشویی چطور کار می‌کند؟ + نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

تمیز کردن ظرفی که در آن غذا سوخته است

اگرغذا به ته قابلمه چسبیده، هرگز کارد، قاشق یا کفگیر فلزی برای پاک کردن آن به کار نبرید. کافی است آن را از آب گرم پر کنید و مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید. اگرغذا خیلی محکم به قابلمه چسبیده است، مقداری سرکه در آن بریزید و بجوشانید تا کاملاً پاک شود.

تمیز کردن قوری استیل

اگر قوری شما جرم گرفته است، قوری را پر از آب کنید و، مقداری آبلیمو در آن بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد. قوری شما کاملاً تمیز می‌شود.

پاک کردن ظروف آلومینیومی

برای پاک آردن این ظروف می‌توانید از سرکه استفاده کنید:

چند قاشق سرکه داغ داخل ظروف بریزید. ظروف شما کاملاً نو و درخشان می‌شود.

در آخر یادتان باشد که بدون این وسایل گران قیمت هم می‌توان به راحتی زندگی کرد و به هر قیمتی داشتن ظرفشویی و مانند آن در خانه لازم نیست.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها