فتح خرمشهر رازها و پندهای فراوانی برای نسل‌های آینده دارد

فتح خرمشهر رازها و پندهای فراوانی برای نسل‌های آینده دارد

آیت‌الله علی خاتمی امروز در مراسم صبحگاه مشترک‌ نیروهای مسلح به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد با اشاره به دوران دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس مانند انقلاب اسلامی یک‌ پدیده جدیدی بود که در هیچ کجای جهان شباهتی ندارد.

وی با اشاره به تجهیزات دشمن گفت: دشمن با تمام تجهیزات و کاملا مسلح به جنگ با ایران آمده بود و حمایت ابرقدرت‌های شرق و غرب دنیا را بر خود می‌دید.

امام جمعه زنجان با اشاره به هدف حمله عراق به ایران خاطرنشان‌ کرد: هدف از این جنگ براندازی انقلاب اسلامی بود که موفق به این کار نشدند.

وی با اشاره به فتح عظیم خرمشهر بیان کرد: به قدری صدام مطمئن بود که ایران قدرت پس گیری خرمشهر را ندارد که در مقابل رسانه‌ها اعلام کرد اگر ایران خرمشهر را پس بگیرد من کلید بصره را به آنها می‌دهم.

آیت الله خاتمی ابراز کرد: خرمشهری که 19 ماه در تصرف دشمن بود رزمندگان اسلام در عملیات 24 روزه بیت المقدس توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر کار سختی بود عنوان‌ کرد: به همه مردم سفارش می‌کنم که خاطرات خرمشهر را بخوانند و هنوز هم در سینه‌های فاتحان خرشهر حرف‌های جدیدی وجود دارد که باید این ارزش‌ها بازخوانی شود.

امام جمعه زنجان گفت: پایگاه اصلی فتح خرمشهر مسجد جامع آن شهر بود که هم بیسیم مرکزی آنجا بود، هم بیمارستان و محل درمان رزمندگان بود و هم پیکر شهدا را از آن محل مقدس تشییع می‌کردند.

وی افزود: جنگ عراق و تمام ابرقدرتها علیه ایران جنگ جهانی سوم بود و این جنگ عظیم اتفاق افتاده و پیروز نبرد جنگ جهانی سوم ایران است.

سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) در سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: رزمندگان اسلام حسین وار جنگیدند و خونین شهر را به خمین شهر تبدیل کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به عظمت این فتح گفت: فتح خرمشهر فتح ارزش‌هاست و این فتح مافوق طبیعت است.

وی با بیان اینکه ایرانیان مشت محکمی بر دهان صدام و حمایتگرانش زدند افزود: نیروی مجهز 60 هزار نفری مستقر در خرمشهر آنچنان با رشادت‌های رزمندگان اسلام روبه‌رو شدند که هیچ وقت فراموش نخواهند کرد که با چه هلاکتی شکست خوردند.

سردار کرمی بیان کرد: دفاع همچنان باقی است و امروز هم با وحدت نیروهای مسلح و با صدای مشترک از رهبری عظیم‌الشان انقلاب حمایت خود را اعلام می‌کنیم و با روحیه جهادی در میدان هستیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها