توضیحات معاون روحانی درباره دلیل دفاع از مدیران بازداشت شده بانک مرکزی

معاون حقوقی رئیس جمهوری به بیان نکاتی درباره حمایت دولت از مدیرانی که اخیرا بازداشت شده‌اند پرداخت.

توضیحات معاون روحانی درباره دلیل دفاع از مدیران بازداشت شده بانک مرکزی

لعیا جنیدی گفت: معاونت حقوقی اقداماتی را در چارچوب حمایت قضایی که قانون و مقررات مشخص کرده است، انجام داده و حتماً هم انجام می‌دهد. باید دو مطلب را جدا کنیم. نخست اینکه چه اقدامات حقوقی می‌توان انجام داد؟ ما این اقدامات که مبتنی بر حق دفاع، مطابق قانون اساسی و مطابق قوانین عادی است، انجام می‌دهیم، از جمله حق داشتن وکیل یا این حق که بتوانند دلایل و مواضع خودشان را بیان کنند.

وی افزود: طبیعتاً این موارد جزو وظایف معاونت حقوقی و در چارچوب حمایت قضایی است و هرکس مشمول این حمایت قضایی شود، معاونت می‌تواند ورود کند. هرچند ممکن است کسی در شرکتی بوده و نتواند در چارچوب حمایت قضایی ما قرار بگیرد و باید دستگاه مربوطه این کار را بکند. اما کسانی که می‌توانستند در چارچوب حمایت قضایی ما قرار بگیرند، معاونت حقوقی حمایت کرده، تیم حقوقی تمهید و لوایح دفاعیه آماده شدند. نکته دوم اینکه با مطالعه پرونده، معتقد هستیم در مواردی که حمایت قضایی انجام می‌دهیم، مبانی دفاعی خیلی قوی و خوبی وجود دارد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری اظهار کرد: پرونده آقای پوری حسینی از سوی وزارت اقتصاد پیگیری می‌شود، مسأله آقای یکه زارع هم بتازگی مطرح شده و هنوز از ما استعلامی نشده است. اما درباره بانک مرکزی که پرونده به ما ارجاع شد، پرونده را دقیق خواندیم و دیدیم مبانی دفاعی بسیار قوی است. به عبارت دیگر مشاور و وکیل که پرونده را مطالعه کرده‌اند، بر این نظرند که مبانی مطرح‌شده برای اتهام ایشان، مبانی قابل اتکایی نیست، اما هیچ وقت فراموش نکنیم که دستگاه قضایی استقلال دارد و قاضی در چارچوب قانون پیش می‌رود. با وجود این، دیدگاه تیم حقوقی ما این بود که می‌توان با دفاع بسیار قوی، به اتهامات پاسخ داد. به عبارت دیگر، تیم حقوقی ما معتقد بودند در چارچوب مقررات مربوطه و اصول حقوقی، حق داشتند آن دخالت را به عنوان رویه‌ای که بانک مرکزی همیشه انجام می‌داده، در بازار برای تنظیم بازار انجام دهند.

منبع: روزنامه ایران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • داودی
    0

    سرکار خانم هم اقای روحانی حقوقدان هستند و هم شما لازمه هر خلاف و جرم درتمام جوامع مجازات است این همان درس اول دانشکده حقوق است اقای روحانی شما دیگر چرا هم اسمتان روحانی است و هم لباس روحانی بتن دارید چهل سال هر کس امد در راس قوه قضائیه یا مصلحت اندیشی کرد ویا مسامحه و یا فراری دادن متهمین و مجرمین بجهت رانت بازی و پارتی بازی نتیجه آن بی تدبیری را الان داریم میبینیم جامعه باید در درجه اول به قوه قضائیه اعتماد کند چون که محل دادخواهی و دادگستری است مخصوصا اینکه سر لوحه وجودی حکومت جمهوری اسلامی ایران عدالت و عدل به شیوه حضرت امیر المومنین علی ع است دل خوشی این مردم با توجه به این همه فشارهای اقتصادی و گرانی و تبعیض ها اینست که بالا خره رهبر عزیزمان شخص با کفایت و درایتی را منصوب به ریاست قوه قضائیه نمودند که مماشات و مصلحت اندیشی و رانت بازی و پارتی بازی و ظلم و ستم با دزدان بیت المال را دور از شان حکومت اسلامی ایران میداند و با کسی هم صیغه برادری نخوانده و شمشیر عدل حضرت علی ع را بدست گرفته تا ابروی رفته را دوباره به جامعه ایران و جهان برگرداند که انشالله موفق نیز مثل همیشه میشود این ارزوی ملت ایران است و ملت از جناب اقای رئیسی و اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات کمال تشکر را دارند لطفا با کلمات و جملات قشنگ و فریبنده حرفهای من دراوردی روانشناختی را نگوئید که دزدان بیت المال و مجرمین بیشتر شوند .

  • محسن
    0

    چاپلوسی روحانی رو میکنه که بیشتر بهش پول بده اینا گدا گشنه های مفلوکه دولت رانتخور و مفسد اند خانم جنیدی یاد بگیر پول حلال بخوری خیلی سخت نیست مردم 40 ساله دارن اینکارو میکنن هنوز نمردن ....این پولا میشن سرطان واسه عزیزانت این خط اینم نشان

  • اوس باقر
    0

    آخه دزدی دفاعیات داره اگه شریکش نباشی خانم

  • مجتبی
    0

    انتظار دیگری نیست دولت فاسد ازمدیران دزدش بایدحمایت کند اگر نکند دم روحانی هم گیر است فردا سیف اعتراف به شراکت با روحانی خواهد کردپس حمایت کن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها