نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان شمالی و دیگر مدیران استانی بر اثربخشی خبرفوری در سطح ملی تاکید کردند

آغاز به کار دفتر خبرفوری در استان خراسان شمالی

در جریان دیدار مدیرعامل خبرفوری با مدیران استانی خراسان شمالی، فعالیت رسمی این رسانه در این استان آغاز شد.

آغاز به کار دفتر خبرفوری در استان خراسان شمالی

مصطفی انتظاری هروی در جریان دیدار با مدیران استان خراسان شمالی با امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی استان، فرماندار بجنورد، رئیس حوزه هنری استان، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده شیروان و رئیس اتاق بازرگانی استان دیدار کرد.

در جریان این دیدارها، بر اثربخشی خبر فوری به عنوان یک رسانه موثر در کشور تاکید شد و ابراز امیدواری شد که دفتر استانی خبر فوری در خراسان شمالی بتواند مطالبات مردم این استان را پیگیری کند.

همزمان با این سفر، مدیرعامل خبرفوری در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت بسیج دانشجویی نیز سخنرانی کرد و از آنها خواست از ظرفیت رسانه های کوچک برای مبارزه با فساد استفاده کنند ( مشروح گزارش مربوط به این مراسم را اینجا بخوانید ).

رسانه ها انصاف را رعایت کنند

حجت‌الاسلام یعقوبی، نماینده ولی‌ فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در دیدار با دکتر مصطفی انتظاری و دیگر مدیران مجموعه خبر فوری در استان عنوان کرد: دیگر فضای مجازی، مجازی نیست و تبدیل به یک فضای واقعی شده است؛ برد وسیع و تعداد مخاطبین جدید و بالای آن حساسیت‌های رسانه‌ها را در این فضا به مراتب از رسانه‌های مکتوب بیشتر می کند.

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی مانند شمشیری دو لبه است افزود: به همین جهت باید محتوا به درستی تولید، به درستی توزیع و تبیین شود. وی با تأکید بر اینکه مرز بین انتقاد و انتقام را باید جدا کرد عنوان کرد: نباید به بهانه نقد انتقام گرفت، نقد اصول و قوانینی دارد که باید آن‌ها را بدانیم. نماینده ولی فقیه استان خراسان شمالی عنوان کرد: دو آفت فضای مجازی شبهه و شهوت است و باید مواظب این دو بود تا ذهن‌ها را مخدوش نکنند؛ شبهه مانند گردباد است و فضا را غبارآلود می‌کند و شهوت مانند گرداب است و در خود غرق می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید رسانه‌ها جانب انصاف را رعایت کنند گفت: در حدیثی از امیر المومنین علی(ع) داریم که: انصاف اختلاف ها را از بین می برد و دل ها را به هم نزدیک می کند.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین با بیان اینکه استان خراسان شمالی روند روبه رشدی را در سرمایه گذاری و توسعه پیش گرفته است، از مدیرعامل خبرفوری خواست تا به این استان کمک کند تا این مسیر همچنان تداوم داشته باشد.

مصطفی انتظاری نیز در این دیدار ضمن اشاره به تاریخچه ای از فعالیت های خبرفوری، تشکیل دفتر استانی این رسانه در خراسان شمالی را گامی در راستای کمک به پیگیری مطالبات مردم این استان عنوان کرد.

رسانه ها، عضو اصلی تیم توسعه استان هستند

همچنین در جریان سفر مدیرعامل خبرفوری به استان خراسان شمالی، مصطفی انتظاری با شجاعی استاندار این استان نیز دیدار کرد.

استاندار خراسان شمالی در این دیدار، از رسانه ها به عنوان عضو اصلی تیم توسعه استان یاد کرد و گفت که از هر انتقادی برای بهبود رود کار در این استان استقبال می کند.

شجاعی با تاکید بر اینکه خراسان شمالی ظرفیت بالایی در توسعه رسانه دارد، از رسانه های جدید در شبکه های اجتماعی به عنوان رسانه هایی موثر یاد کرد و گفت که امیدوار است دفتر خبرفوری در خراسان شمالی نقشی موثر در همراهی مردم و مدیران استانی داشته باشد.

او در بخش دیگری از این جلسه گفت: من به عنوان استاندار نگاهی به جناح بندی احزاب و مدیران ندارم، برای من، فقط کارآمدی مدیران مهم است و امیدوارم رسانه ها نیز با همین نگاه کمک کنند تا نام خراسان شمالی در همه حوزه ها بدرخشد.

مصطفی انتظاری هروی نیز در این جلسه بر نقش شبکه های اجتماعی بر توسعه رسانه ها تاکید کرد و گفت که خبرفوری با تاسیس دفاتر استانی، کمک می کند تا مسائل استان های مختلف نیز در سطح ملی فرصت مطرح شدن داشته باشد.

یادم نیست آخرین بار کی روزنامه خواندم!

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی و نماینده شیروان در مجلس هم در دیدار با مدیران خبرفوری، بر اهمیت رسانه های اجتماعی در کشور تاکید کرد.

وی با بیان اینکه به یاد ندارد آخرین بار چه زمانی روزنامه خوانده است، گفت: مطبوعات مکتوب اهمیت خود را از دست داده اند و امروز مردم از طریق گوشی های هوشمند خبرها را دنبال می کنند.

عزیزی با قدردانی از اقدام خبرفوری در تاسیس دفتر استانی در خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد که با کمک رسانه ها، مسائل استان به خوبی حل و فصل شود.

انتظاری نیز در این جلسه از آمادگی خبرفوری برای همراهی با مجلس برای کمک به توسعه خراسان شمالی خبرداد.

حمایت از بخش خصوصی در توسعه رسانه ها

در ادامه این سفر، مصطفی انتظاری هروی با رئیس سازمان میراث فرهنگی استان نیز دیدار کرد و در این دیدار بر کمک به توسعه فرهنگی خراسان شمالی تاکید کرد. انتظاری همچنین در حاشیه یک جشنواره فرهنگی، با فرماندار بجنورد و رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز دیدار کرد و سپس با حضور در جلسه ای با حضور رئیس حوزه هنری استان، به ماهیت خصوصی و غیروابسته خبرفوری پرداخت و گفت: رسانه های وابسته به بروکراسی دولتی، در حال از دست دادن اهمیت خود در میان مردم هستند.

نمازی رئیس حوزه هنری خراسان شمالی هم در این جلسه با اشاره به ظرفیت های هنری بالای خراسان شمالی، از خبرفوری خواست در انتشار آثار کاریکاتوریست های استان و نیز آثار نوشته شده در حوزه ادبیات پایداری کمک کند.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسین صادقی
    0

    عرض سلام و خسته نباشید. من دیدم شما یک نوع آمارگیری انجام می‌دهید و بعداز چندساعت نتیجه ی آمار را در خبرگزاریتون اعلام می کنید ولی در مورد اخیر که نظر مردم رو در مورد مذاکره با آمریکا رو به رای گذاشته بودین، چون مردم نظرشون مخالف نظر بزرگان بود و 56 درصد موافق مذاکره بودند، سوال رو حذف کردید و حتی نتیجه رو هم به مردم اعلام نکردید. این کار شما معلوم میکنه که شما هم دست کمی از خبرگزاری‌های صدا و سیما ندارید و اخبار رو سانسور می کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها