آیت‌الله علم‌الهدی: دشمنان هیچ منفعتی توسط نیروهای اقتصادی و نظامی خود کسب نمی‌کنند

امام جمعه مشهد گفت: دشمنان هیچ منفعتی توسط نیروهای اقتصادی و نظامی خود کسب نمی‌کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی: دشمنان هیچ منفعتی توسط نیروهای اقتصادی و نظامی خود کسب نمی‌کنند

به گزارش مشهد فوری ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز در همایش اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اظهار داشت: به گفته امام در بیانیه گام دوم انقلاب مسئله معنویت، عبودیت ذات حق و اخلاق‌بندگی در درگاه خداوند به عنوان ابزار اصلی و دلیل قطعی در راستای رسیدن به اهداف اسلامی شمرده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت نبود اسلام با وجود دارا بودن تمامی امکانات نظامی نمی‌توان به پیروزی دست یافت، تمامی تلاش ما برای ظهور ولایت‌العظما بوده و رشد و توسعه در جامعه انقلابی با رهنمودهای ویژه مقام معظم رهبری محقق می‌شود، اگر قرار به ظهور امام زمان(عج) بدون دلیل برای نابودی دشمن ان بود ائمه پیشین این امر را محقق می‌ساختند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در صورت ظهور امام زمان(عج) در زمان مشخص جنگ جهانی صورت نمی‌گرفت و کشتارهای بی‌‎رحمانه مغول نیز به‌وجود نمی‌آمد، خداوند انسان را با اراده آفرید و کمال انسان در اراده اوست، خداوند انسان را طوری آفرید که در صورت اراده به کمال دست یابد، این موجود بشر را آفرید و خداوند بشریت را خلیفت‌الله نامید.

وی تصریح کرد: خداوند انسان را برای ساختن خود و دنیای اطراف خود آفرید، انسان در صورت عدم استفاده از قدرت کمال خود به آثار سوء آن مبتلا می‌شود، البته عذاب‌های نازل شده از سوی خداوند به مشرکان به دلیل عدم گرایش دین توسط آنها نبود، بلکه آنها در فساد غرق شده بودند و منشأ فساد نیز بودند.

علم‌الهدی بیان کرد: آنها چنان فساد را رواج می‌دادند که در صورت ادامه دادن روند خود فساد قابل اطلاح نبود، امام زمان(عج) نیز برای نجات بشر و با آمادگی انسان‌ها در زمینه‌های فطری و انسانی ظهور می‌کند، پیش از ظهور انسان‌ها باید دین خود را بپذیرند و توسط امدادهای غیبی برانداز شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید مسیر برای بشر کاملاً باز شود تا آنها به طور ارادی کمال را انتخاب کنند، پس از تحقق این امر امام زمان(عج) ظهور می‌کند، چنین روزی از نظر خدا مشخص بوده اما تعیین نشده است، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب زمینه و آمادگی را برای جهان به عنوان هدف در جریان حرکت در این مسیر برشمرده است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: ابزار رسیدن به اهداف، ارائه تمدن نوین اسلامی است، دو بخش معیشت مردم و فرهنگ و اخلاق برای رسیدن به اهداف به ما کمک می‌کند، معیشت مردم و جریان زیست فردی، خانوادگی و اجتماعی در عرصه رفاهی به‌وسیله نظام تمدنی فراهم می‌شود، در ارتباط با فرهنگ نیز باید امور مشخصی را اجرا کرد.

وی عنوان کرد: در اواخر قرن 20 در دانشگاه لیون فرانسه در مورد تحلیل سیاست غرب جلساتی برگزار شده که اندیشمندان و سیاست‌مداران بسیاری در این برنامه حضور داشتند، یکی از حضاران کنفرانس، اسحاق رابین نخست وزیر معدوم اسرائیل بود، به گفته وی قرن 21 با زور و قدرت نظامی پیش نمی‌رود و نمی‌توان با جولان ناوگان در دل اقیانوس‌ها سیادت را حفظ کرد.

علم‌الهدی گفت: به گفته نخست وزیر اسرائیل، قرن قرن فرهنگ و تمدن است، توسعه ارتباطات در گام نخست اثر مرزهای فرهنگی را برهم می‌زند که با تحقق این امر در دنیا رقابت‌های فرهنگی تمدنی برپا می‌شود، در نهایت اسلام به دلیل اشتراک آموزه‌های فرهنگی خود با فرهنگ‌ انسان‌های واقعی برنده اعلام می‌شود، انسان‌ها در هر اقلیمی دارای فطر مشترک هستند.

وی اظهار داشت: هانگ‌ تینگ تون راهبرد جنگ تمدن‌ها را داد و در صورت عدم تحقق جنگ در تمدن‌ها، عرصه زندگی بشر به عنوان میدان تمدن‌ها در نظر گرفته می‌شود و اسلام در توسعه ارتباطی رتبه برتر را از آن خود می‌کند، اسلام تطبیق و تطابق کامل با فطرت بشریت دارد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: فطرت‌ها بر اساس معنویت، اخلاق و آموزه‌ها شناخته شده و اسلام بر دل‌های غالب مردم حاکم است، دشمنان هیچ منفعتی توسط نیروهای اقتصاد ی و نظامی خود کسب نمی‌کنند، زمینه‌سازی ظهور ولایت‌العظما با توسعه تمدن اسلامی تحقق می‌شود، در صورت توسعه اخلاق و معنویت و حفظ حرکات و اقدامات دانش‌بنیان، به موفقیت دست می‌یابیم.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها