عضو کمیسیون قضایی مجلس:

مدعی العموم باید به موضوع دوچرخه سوار آلمانی ورود می‌کرد / احتمال آزادی ضاربین به دلیل نبود شاکی خصوصی

رییس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس حادثه ضرب و شتم گردشگر دوچرخه سوار آلمانی را برای امنیت اجتماعی و منافع اقتصادی کشور آسیب‌زا دانست و بر لزوم ورود دادستان به اینگونه حوادث تاکید کرد.

مدعی العموم باید به موضوع دوچرخه سوار آلمانی ورود می‌کرد / احتمال آزادی ضاربین به دلیل نبود شاکی خصوصی

جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به خبر احتمال آزادی ضاربین گردشگر آلمانی به دلیل نبود شاکی خصوصی گفت: نباید چنین حادثه‌ای را به فضای فرهنگی ایران تعمیم داد، جامعه ایران مهمانواز است و در طول تاریخ دارای تعاملات فرهنگی زیادی با مردمان جهان بوده است. هر توریستی که به ایران آمده از مهمانوازی و فرهنگ ایرانی‌ها به خوبی یاد کرده است.

وی افزود: لازم بود که دستگاه قضا حادثه توریست آلمانی را به صورت جدی پیگیری می کرد؛ در اینگونه حوادث حتما به شاکی خصوصی نیازی نیست؛ چرا که می تواند به وجهه فرهنگی، منافع اقتصادی و به امنیت اجتماعی ما آسیب بزند؛ مدعی العموم باید به این موضوع ورود و قاطعانه با این افراد برخورد می کرد.

رییس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان کرد: اگر این برخورد انجام نگیرد برای هر فردی که قصد سفر به ایران را داشته باشد این دغدغه وجود خواهد داشت که ممکن است دچار چنین حادثه‌ای شود، از سوی دیگر نبود یک برخورد قاطع موجب می‌شود برای افرادی که زمینه ارتکاب افعال مجرمانه دارند بازدارندگی لازم حاصل نشود.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: دادستان باید به این موضوع ورود می‌کرد چرا که این اتفاق نظم عمومی، منافع اقتصادی، منافع اجتماعی و حیثیت کشور را مورد آسیب قرار می‌دهد، با وجود شرایط کنونی و نبود آمار بالای توریست لازم بود که دستگاه قضا با این موضوع به صورت قاطع برخورد می کرد.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها