کودکان خود را درگیر مسابقات و آزمون‌های هوشی نکنید

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: دائم تاکید می‌کنیم آزمون‌هایی از قبیل آزمون ملی هوش مورد تایید ما نیستند.

کودکان خود را درگیر مسابقات و آزمون‌های هوشی نکنید

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی پیرامون آزمونی تحت عنوان آزمون ملی هوش که اخیرا در سه رده سنی از پنج تا 80 سالگی از سوی موسسات خصوصی برگزار می‌شود و هدف آن تنها معرفی و شناسایی افراد باهوش بالاست اظهار کرد: دائم تاکید می‌کنیم آزمون‌هایی از این قبیل مورد تایید ما نیستند و ضرورتی ندارد کودکان را درگیر چنین مسابقات و آزمون‌هایی کنیم تا با همدیگر به رقابت پرداخته و در نهایت عددی را تحت عنوان نمره هوشی به آن‌ها اعلام کنیم که از یک طرف مشخص نیست چه دستاوری دارد و آیا درست هست یا خیر؟ و از سوی دیگر اگر هم ضریب هوشی کودکی تشخیص داده شد قرار است چه انتظاراتی از او ایجاد شود؟.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شرکت در چنین آزمون‌هایی به ضرر کودکان و خانواده‌هاست و متاسفانه برگزاری آن با اخذ مبالغی از خانواده‌ها انجام می شود و ثمری برای آنها ندارد گفت: برخی خانواده‌ها برای چشم و هم چشمی سراغ چنین آزمون‌هایی می روند و علاقه‌مند هستند فرزندشان به عنوان تیزهوش شناخته شود در حالی که به هیچ وجه مورد تایید آموزش و پرورش نیست و توصیه می‌کنیم خانواده‌ها به شدت از وارد کردن فرزندانشان به چنین میدان‌های رقابتی پرهیز کنند.

حکیم زاده افزود: از رسانه ملی درخواست می‌کنیم در پخش اخبار و آگهی‌ها اثرات تربیتی و روانی موضوع را مدنظر داشته باشند و برای اطلاع رسانی در چنین مواردی ممیزی‌های تربیتی را درنظر بگیرند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها