رئیس لالیگا: PSG و سیتی، بزرگترین تهدید فوتبال اروپا

خاویر تباس، رئیس لالیگا می‌گوید شکل‌گیری ابرباشگاه‌هایی مثل پاری سن ژرمن و منچسترسیتی که وابسته به منافع مالی نامحدود حکومت‌های ثروتمند هستند فوتبال را تهدید می‌کند.

رئیس لالیگا: PSG و سیتی، بزرگترین تهدید فوتبال اروپا

خاویر تباس، رئیس لالیگا با انتقاد از دو تیم پاری سن ژرمن و منچسترسیتی می‌گوید درحالیکه شایعات درباره برگزاری یک سوپرلیگ اروپایی بار دیگر مطرح شده این باشگاه‌های بزرگ وابسته به حکومت‌های ثروتمند مثل پاری سن ژرمن و منچسترسیتی، که تباس از آنها به عنوان تیمهای حکومتی یاد می‌کند هستند که فوتبال اروپا را تهدید کرده و برای آن مشکل بزرگی به حساب می‌آیند.

سال گذشته مجله آلمانی اشپیگل با انتشار اسنادی درز کرده از مذاکرات پشت پرده فاش کرد که صحبت‌هایی برای تاسیس لیگی جدید به نام سوپرلیگ اروپا در جریان است که اکثر باشگاه‌های بزرگ قاره در آن حضور خواهند داشت. این شایعات حالا بار دیگر مطرح شده و انتقادهای زیادی در اروپا برانگیخته.

تباس با انتقاد از این مساله نوک تیز حملات خود را متوجه دو باشگاه پاری سن ژرمن و منچسترسیتی کرده و در این باره گفت:" مشکل تیم‌هایی مثل PSG و منچسترسیتی مشکل بزرگ فوتبال اروپا است. چرا؟ چون منابعی از آنها حمایت مالی می‌کنند که برایشان مهم نیست پول از دست بدهند. باشگاه‌های بزرگ دیگر مثل بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ سعی می‌کنند با آنها رقابت کنند تا بهترین بازیکنان‌شان را از دست ندهند".

رئیس لالیگا در ادامه گفت:" به همین خاطر است که صحبت از ایده‌هایی مثل سوپرلیگ اروپا مطرح می‌شود. این اشتباه بزرگی است که می‌تواند به صنعت فوتبال لطمات بزرگی بزند. این باشگاه‌های حکومتی یا باشگاه‌هایی که توسط میلیونرهای وابسته به حکومت‌ها حمایت مالی می‌شوند بزرگترین تهدید فوتبال اروپا هستند".

تباس از اقدامات یوفا از جمله سیاست‌های بازی جوانمردانه مالی یا فایننشل فیرپلی حمایت کرده ولی معتقد است این اقدامات به تنهایی کافی نیست. رئیس لالیگا در این باره گفت:" کافی است به یک مثال توجه کنید. آث میلان را از رقابتهای اروپایی بیرون انداختند ولی PSG را نه. کمیته ثانویه کنترل اقتصادی یوفا گفت که باید تحریم‌های PSG را بازبینی کند. PSG از این تصمیم شکایت کرد و به نظر می‌رسد یوفا هر کاری از دستش برمی‌آمده انجام داده تا جلوی تحقیقات بیشتر از این باشگاه گرفته شود. در مورد اقدامات انجام شده درباره تخلف‌های منچسترسیتی هم چیزی نمی‌دانیم".

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها