کنترل آمبولانس‌های دولتی با سامانه AMS

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: با ایجاد این سامانه تمام آمبولانس‌های دولتی را کنترل می‌کنیم و می‌دانیم که آمبولانس کجاست و چه ماموریتی را انجام می‌دهد.

کنترل آمبولانس‌های دولتی با سامانه AMS

دکتر پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور گفت: تعداد آمبولانس‌های ما از ۲۴۰۰ دستگاه به ۵۵۰۰ دستگاه رسید. همچنین در هفته جاری ۲۸۰ دستگاه آمبولانس دو دیفرانسیل که بسیار مجهز بوده و برای ماموریت در مناطق صعب‌العبور طراحی شده‌اند، در بین همه دانشگاه‌ها توزیع می‌شود. در زمینه آمبولانس هوایی نیز از هفت فروند به ۴۲ فروند بالگرد رسیده‌ایم و تا امروز ۲۷ هزار مصدوم منتقل کرده‌ایم که ۶۷ درصدشان مستقیما به اتاق عمل رفته‌اند.

کولیوند ادامه داد: باید توجه کرد که ۵۵ درصد ماموریت‌های هوایی ما مربوط به حوادث ترافیکی است و تاکنون ۵۵ درصد مرگ مادران باردار از این طریق کاهش یافته است. بر همین اساس در این زمینه و با ایجاد نظام جامع اطلاعات مصدومان، معلولان و فوتی‌های ناشی از حوادث و با ثبت دقیق مصدومان و فوتی‌ها، سازمان بهداشت جهانی کشور ما را از ردیف هشتم به ردیف اول یعنی کشورهای الف آورده است. در عین حال قصد داریم بالگردهای دید در شب را با بالگردهای فعلی جایگزین کنیم.

کولیوند با بیان اینکه ۳۳۰ دستگاه موتور آمبولانس داریم که بخش اعظم آن در تهران است، افزود: بر همین اساس روزانه در تهران ۱۲۰۰ ماموریت از طریق موتورآمبولانس انجام می‌شود.

وی درباره زمان رسیدن اورژانس بر بالین مصدومان نیز گفت: در حال حاضر زمان رسیدن‌ اورژانس بر بالین بیماران و مصدومان در شهرهای کوچک از ۱۳ دقیقه به هفت تا ۹ دقیقه، در شهرهای بزرگی چون تهران از ۳۸ دقیقه به ۱۳ دقیقه، در جاده‌ها از ۲۰ دقیقه به ۱۵ دقیقه و در جاده‌های روستایی از ۴۰ دقیقه به ۲۰ تا ۲۵ دقیقه رسیده‌ایم.

رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه میزان ماموریت‌های اورژانس سالانه بین سه میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۴ میلیون است، افزود: چندین سامانه هم در اورژانس ایجاد کردیم که بتوانیم در حوادث و بلایا به سرعت وارد عمل شویم و در عین حال کمترین هدر رفت منابع را هم داشته باشیم. به عنوان مثال سامانه AMS را ایجاد کردیم که تمام آمبولانس‌های دولتی را کنترل می‌کنیم و می‌دانیم که آمبولانس کجاست و چه ماموریتی را انجام می‌دهد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها