مروری سوابق علمی و اجرایی وزرای پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی و آموزش و پرورش

وزرای پیشنهادی دو وزارت خانه کیستند؟ / از شایعه خویشاوندی یکی با رئیس جمهور تا فعالیت دیگری در مرکز ملی بهره وری

رئیس جمهور، حسن روحانی محسن حاجی میرزایی را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و علی اصغر مونسان را به عنوان گزینه وزارت میراث فرهنگی به مجلس معرفی کرد.

وزرای پیشنهادی دو وزارت خانه کیستند؟ / از شایعه خویشاوندی یکی با رئیس جمهور تا فعالیت دیگری در مرکز ملی بهره وری

به گزارش خبر فوری ، لحظاتی قبل گزینه های وزارت آموزش و پرورش و میراث فرهنگی معرفی شدند. رئیس جمهور، حسن روحانی محسن حاجی میرزایی را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و علی اصغر مونسان را به عنوان گزینه وزارت میراث فرهنگی به مجلس معرفی کرد.

اما این دو کاندیدای وزارت کیستند و چه سوابق اجرایی دارند؟

وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش

محسن حاجی میرزایی، فعال اصلاح طلب و دانش‌آموخته لیسانس علوم اجتماعی دانشگاه تهران ، فوق لیسانس مدیریت از دانشگاه مدیرت دولتی و دکتری جامعه‌شناسی از دانشگاه آزاد تهران شمال است.

حاجی‌میرزایی پیش از این، ریاست مرکز مرکز ملی بهره‌وری ایران را برعهده داشته است. او همچنین، مشاور و مدیر کل دفتر امور مدیران ارشد دفتر رئیس‌جمهور، معاون بررسی‌های دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری مشاور وزیر آموزش و پرورش قائم مقام، معاون آموزش و معاون اداری و مالی سازمان نهضت سواد آموزی مدیر استانهای آذربایجان شرقی و تهران سازمان نهضت سواد آموزی را تجربه کرده‌است.

حاجی میرزایی دارای مقالات علمی پژوهشی چندی هم هست. برخی مقالات میرزایی بدین شرح هستند:

رابطه جهاد اقتصادی و افزایش کارآمدی ملی

اصلاح الگوی مصرف در پرتو بهره‌وری بهینه

همچنین پژوهش در حوزه مبانی برنامه‌ریزی راهبردی از جمله حوزه‌های تحقیقاتی مورد علاقه میرزایی است. از جمله فعالیتهای دانشگاهی و تخصص میرزایی تدریس آموزش بزرگسالان، مدیریت آموزشی ، ساختار سازمانی واصول مدیریت، مهارت های ارتباط موثر ، تدریس دروس مبانی جامعه شناسی و تغییر اجتماعی هستند.

او همچنین در زمینه کاربرد جمعیت ، جامعه شناسی آموزش و پرورش، مبانی مدیریت و برنامه ریزی ، مبانی مدیریت اسلامی، اخلاق مدیریت، مدیریت راهبردی فرهنگی در مراکز آموزش عالی، بهره وری در دانشگاه تدریس کرده است.

وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی

علی اصغر مونسان هم یک فعال سیاسی و مدیر اجرایی اعتدال گرا و نزدیک به روحانی است. او هم اکنون سرپرست وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. او همچنین آخرین رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیش از انحلال آن بود.

مونسان که مدتی عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بوده‌است، مدرک کارشناسی خود را در رشته عمران دردانشگاه صنعتی شریف و مقطع کارشناسی ارشد مدیریت ساخت را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به پایان برد. او همچنین مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از سازمان مدیریت صنعتی دریافت کرده‌است.

مونسان فعالیت خود را از سال ۱۳۷۲ هجری‌شمسی از بخش خصوصی شروع کرده و در اسکله شهید رجایی فعالیت می‌کرده‌است. وی در مقطعی در بنیاد مستضعفان و همچنین در پارس جنوبی نیز فعال بوده‌ و سپس در دوران دوره محمدباقر قالیباف مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران شد.

مونسان پس از مدتی معاونت اموراجتماعی فرهنگی شهرداری تهران را نیز برعهده گرفت و سپس به کیش فرستاده‌شده و مدیرعامل منطقه آزاد کیش گردید.

پس از انتصاب مونسان به سمت ریاست منطقه آزاد کیش برخی از افراد مونسان را خواهرزاده روحانی معرفی کردند که در این رابطه روابط عمومی منطقه آزاد کیش چنین ادعاهایی را تکذیب کرد.

مونسان در حوزه های مختلف نظیر توسعه زیرساخت و سرمایه گذاری توسعه فضاهای فرهنگی تجارب اجرایی را در کارنامه دارد. او همچنین دارای سوابق علمی و پژوهشی متعدد در حوزه های فنی و مدیریتی است و هم اکنون مدرس دانشگاه است.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها