سوءقصد به رییس‌جمهور خیالی، مردم را به سینما کشاند

در هفته‌های پایانی تابستان فیلمی درباره سوءقصد به رییس‌جمهوری خیالی یکه‌تاز گیشه است که مورگان فریمن و جرارد باتلر نقش‌های اصلی آن را بازی می‌کنند.

سوءقصد به رییس‌جمهور خیالی، مردم را به سینما کشاند

به لطف علاقه‌مندانی که تقریبا نیمی از آن‌ها بیش از ۳۵ سال سن داشتند فیلم «انجل سقوط کرده است» در ردیف نخست پرفروش‌ترین فیلم‌های روی پرده در آمریکای شمالی؛ بزرگترین بازار سینمای جهان، قرار گرفت. در این فیلم اکشن که سومین قسمت از یک داستان پرهیجان را روایت می‌کند، جرارد باتلر و مورگان فریمن در کانون داستان قرار دارند و نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند.

جیدا پینک اسمیت و لنس ردیک دیگر بازیگران این اثر سینمایی هستند که در روزهای نخست اکران به فروش ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد. البته این فیلم در قیان با قسمت نخست این سری فیلم‌ها با عنوان «الیمپوس سقوط کرده است» فروش کمتری داشت. قسمت اول که سال ۲۰۱۳ اکران شد بیشتر از ۳۰ میلیون دلار در افتتاحیه فروش داشت که بدون توجه به تورم این چند سال باز هم از فروش «انجل سقوط کرده است» خیلی بیشتر است.

در «انجل سقوط کرده است» باتلر نقش مایک بنینگ مامور ارشد سرویس اطلاعاتی را بازی می‌کند که به اشتباه به تلاش برای قتل رییس‌جمهور با بازی مورگان فریمن متهم می‌شود.

کمدی در مقام دوم

کمدی «پسرهای خوب» دومین فیلم پرفروش هفته بود. «پسرهای خوب» هفته دوم اکران را با ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار به پایان رساند. جیکوب ترمبلی بازیگر نوجوان این فیلم که پیش از این با بازی در فیلم‌هایی چون «اتاق» و «اعجوبه» درک بالای خود را در بازیگری به رخ کشیده بود، این‌ بار هم در حد و اندازه‌ای ظاهر شده که منتقدان سخت‌گیر را راضی نگاه دارد.

سوءقصد به رییس‌جمهور خیالی، مردم را به سینما کشاند

«پسرهای خوب» تا اینجای کار در مجموع تنها در آمریکای شمالی بیش از ۴۲ میلیون دلار به دست آورده است و امیدوار است در اکران گسترده بین‌المللی به این رقم را افزایش دهد.

فیلمی با ریشه‌های مذهبی در مکان سوم

فیلم‌های با ریشه‌های مذهبی همیشه طرفداران ویژه خود را دارند و فیلم «برنده»‌ (Overcomer) هم از این دست فیلم‌ها است که با فروش ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری در گیشه تابستانی حضور دارد. همانند تمام فیلم‌های از این دست بودجه ساخت «برنده» هم در قیاس با دیگر فیلم‌های اندک و رقم ناچیز ۵ میلیون دلار در دنیای هالیوود است.

نکته جالب توجه میانگین سنی تماشاگران این فیلم است که ۲۸ درصدشان بیش از ۵۵ سال داشتند. در این فیلم یک نفر کارگردان، نویسنده و بازیگر نقش اول است. الکس کندریک که همه کاره فیلم است،‌ در فیلم نقش یک مربی بسکتبال را بازی می‌کند که آرزوهایش را برباد رفته می‌بیند اما تحت تاثیر نیایش‌های دوستش دست به کاری انسان‌دوستانه می‌زند.

پادشاهی «شیر شاه» ادامه دارد

بازسازی انیمیشن محبوب دهه ۹۰ میلادی در سال ۲۰۱۹ از نظر تجاری کاملا موفقیت‌آمیز بود. «شیر شاه» در هفتمین هفته اکران همچنان در ردیف پرفروش‌ترین آثار گیشه آمریکای شمالی است و مجموع فروش آن در این بازار از مرز نیم میلیارد دلار عبور کرده است.

«شیر شاه» خارج از آمریکای شمالی عملکرد به مراتب بهتری هم داشته است و تا کنون در مجموع در سراسر جهان بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به دارایی‌های دیزنی افزوده است. این فیلم به کارگردانی جان فاورو نهمین اثر سینمایی است که از بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار فروش جهانی را تجربه می‌کند.

«هابز و شا»‌ سریع و خشمگین‌های گیشه

پنجمین فیلم پرفروش هفته «هابز و شا» از دنیای فیلم‌های «سریع و خشمگین»‌ بود که با بازی دواین جانسون و جیسون استاتام به فروش ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری بسنده کرد.

البته تهیه‌کنندگان فیلم این هفته را به دلیل فروش نجومی فیلم در چین جشن گرفتند. فروش فیلم در چین به ۱۰۲ میلیون دلار رسیده است و به این ترتیب فروش جهانی آن به ۶۰۰ میلیون دلار نزدیک شد.

«روزی روزگاری در هالیوود» از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت

فیلم جدید، پرسر و صدا و پر بازیگر کوئنتین تارانتینو در هفته گذشته آخرین فیلم جدول پرفروش‌های گیشه بود. این فیلم تا کنون در آمریکای شمالی ۱۲۳ میلیون دلار به دست آورده است. مجموع فروش جهانی فیلم نیز هفته گذشته از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.

نام فیلم

فروش هفتگی (میلیون دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه فیلم(میلیون دلار)

انجل سقوط کرده است

Angel Has Fallen

۲۱.۳

۲۱.۳

۴۰

پسرهای خوب

Good Boys

۱۱.۸

۴۲.۱

۲۰

برنده

Overcomer

۸.۲

۸.۲

۵

شیر شاه

The Lion King

۸.۲

۵۰۲.۷

۲۵۰

هابز و شا

Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw

۸.۱

۱۴۷.۷

۲۰۰

حاضری یا نه

Ready or Not

۷.۶

۱۰.۶

-

پرندگان خشمگین

The Angry Birds Movie 2

۶.۴

۲۷.۱

۶۵

داستان‌های ترسناک برای شب‌هنگام

Scary Stories to Tell in the Dark

۶

۵۰.۵

۲۵

دورا و شهر گمشده طلا

Dora and The Lost City of Gold

۵.۲

۴۳.۱

۴۹

روزی روزگاری در هالیوود

Once Upon a Time in Hollywood

۵

۱۲۳.۲

۹۰

منبع: هالیوود ریپورتر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها