سید حسن نصرالله: تعرض دیشب اسرائیل، بسیار خطرناک بود

سخنرانی «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که تحولات جدید در لبنان و تعرض اسراییل به حریم هوایی لبنان و ارسال پهپاد به درون لبنان «تحول بسیار، بسیار بسیار خطرناک است».

سید حسن نصرالله: تعرض دیشب اسرائیل، بسیار خطرناک بود

سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب‌ الله لبنان یکشنبه (سوم شهریور) در شهرک «العین» از طریق ویدیو کنفرانس در حال سخنرانی است.

این سخنرانی در دومین سالگرد آزادی جرود عرسال انجام می‌شود. حزب‌الله و ارتش لبنان با کمک ارتش سوریه و متحدان آن‌ها ژوئیه (مرداد) سال ۲۰۱۷ عملیاتی را برای آزاد‌سازی مناطق «جرود عرسال» و «قلمون غربی» در لبنان از دست گروه‌های تروریستی آغاز کردند و توانستند مناطق آلوده به تروریسم را بین سوریه و لبنان پاکسازی کنند.

آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان در شهرک العین گفت که سخنرانی خود اولین واکنش به تجاوزهای بامداد رژیم صهیونیستی به لبنان و سوریه است.

سید حسن نصرالله همچنین موفقیت و پیروزی ارتش لبنان و حزب‌الله و ارتش سوریه در برابر تروریست‌ها را به مردم این دو کشور و خانواده‌های شهدا تبریک و تهنیت گفت.

او به سالروز ربوده شدن «امام موسی الصدر» و همراهان او «محمد یعقوب و عباس بدر الدین» اشاره کرد و گفت که آنچه حزب‌الله طی سال‌های گذشته داشته از پیروزی‌ها و موفقیت‌ها، حتی سالگرد پیروزی در جرود عرسال همه به برکت و خدمات امام موسی الصدر بود.

او گفت که آنچه که دو سال پیش در شرق لبنان و منطقه رخ داد تهدیدی بود که در پی تقسیم کشورها بود و همه اهالی روستاها و شهرهای در معرض کشتار و طرد و اسارت بودند.

او با بیان اینکه باید پرسید چه کسانی از تروریست‌ها حمایت مالی، تسلیحاتی و لجستیکی کرد، اعلام کرد که نبرد مقاومت در سال‌های گذشته با هدف ممانعت از تقسیم و تجزیه کشورها صورت گرفت.

سید حس‌نصر الله گفت که تحولات جدید در لبنان و تعرض رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان و ارسال پهپاد به درون لبنان «تحول بسیار، بسیار بسیار خطرناک است».

او گفت که آمریکایی در زمان آغاز عملیات برای آزادسازی جرود عرسال و القلمون، نه‌تنها از دولت لبنان خواستند که جلوی مشارکت ارتش این کشور در عملیات مذکور را بگیرد، بلکه از دولت خواسته بود مانع از عملیات حزب‌الله علیه تروریست‌ها شود. او تصمیم دولت لبنان مبنی بر ورود به این عملیات را «شجاعانه» خواند.

او گفت که ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان در پیروزی عملیات آزادسازی و پاکسازی شرق لبنان و جرود عرسال نقش مهم و غیرقابل انکاری داشتند و این در حالی بود که ارتش لبنان از تحرکت ممنوع شده بود.

منبع: انتخاب

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها