احتمال بازگشت آمریکا به برجام و تعلیق تحریم‌های نفتی / دود سفید از مذاکرات بیاریتز بلند می شود؟

همزمان با سفر ناگهانی وزیر امور خارجه کشورمان به فرانسه، برخی تحلیلگران نسبت به نتیجه مذاکرات امروز ظریف در محل برگزاری اجلاس جی7 ابراز خوش بینی می کنند.

احتمال بازگشت آمریکا به برجام و تعلیق تحریم‌های نفتی / دود سفید از مذاکرات بیاریتز بلند می شود؟

در همین راستا روبرت مالی رئیس گروه بحران درباره حضور ظریف در محل نشست گروه هفت نوشت: تصور اینکه جواد ظریف بدون اینکه ترامپ سیگنال‌های مثبتی برای اعمال مجدد تعلیق تحریم های نفتی علیه ایران و بازگشت به برجام نشان داده باشد، به فرانسه رفته باشد بسیار سخت است.

در همین حال یکی از خبرنگاران مستقر در محل نشست گروه هفت به اظهار نظر استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا درباره ورود ناگهانی ظریف به فرانسه اشاره کرده و نوشت : منوچین تاکید کرده ترامپ پذیرای مذاکره با ایرانی ها در نشست گروه هفت است.
منوچین گفته رئیس جمهور بارها تاکید کرده خواستار نشستن و مذاکره با ایران است و برای این منظور هیچ پیش شرطی ندارد.
با این حال الی استوکولز خبرنگار حوزه کاخ سفید در شبکه MSNBC تصمیم وزارت خزانه داری برای تحریم ظریف را در حالی مورد تمسخر قرار داده که استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا از تمایل ترامپ برای گفت وگو با ظریف در حاشیه نشست گروه هفت خبر داده است.


استوکولز در توییتر خود نوشت: منوچین همین یک ماه پیش ظریف را تحریم کرد ولی مشکلی نیست!

با همه این موضع گیری ها، دونالد ترامپ واکنشی دوپهلو به سفر ظریف و موضوع مذاکرات نیابتی در فرانسه نشان داده است. رئیس جمهوری آمریکا با وجود رد موافقتش با ارسال پیام سران گروه ۷ به ایران گفت که نمی‌تواند مانع گفتگوی سایرین با ایران شود.
او در حاشیه نشست سران هفت کشور صنعتی و ثروتمند جهان در مواجهه با سوال خبرنگاران در مورد توافق جمعی سران گروه ۷ برای ارسال پیامی مشترک به ایران گفت که من بحث و صحبتی در این مورد نداشتم. ترامپ افزود: «ما به اقدامات خود در مورد ایران ادامه می‌دهیم و برنامه خودمان را داریم ولی من نمی‌توانم کسی را از گفتگو منع کنم، اگر کسی (ماکرون و آبه) چنین خواستی دارد می‌تواند با ابتکار فردی خود آن را عملی کند.»

آخرین خبرها از سفر ظریف را اینجا بخوانید

گفتنی است؛ محمدجواد ظریف دقایقی پیش در اقدامی از قبل اعلام نشده وارد شهر بیاریتز فرانسه شد. در حال حاضر دونالد ترامپ به همراه سران شش کشور دیگر عضو گروه هفت برای نشست این گروه در فرانسه حضور دارند.
سخنگوی وزارت خارجه هرگونه نشست مشترک با آمریکا را تکذیب کرده اما وزیر خزانه داری آمریکا از تمایل ترامپ برای مذاکره با ایران خبر داده است.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • بینام
    0

    کارخوبی کرده بایدمذاکره کنندکه مردم راازبدبختی نجات دهند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      به امید نزدیک شدن قلبها ودوری از جهل وانانیت منفور ما آدمها، مذاکره و خیرخواه بودن جزئی از ین واسلام، تا مستمندان ومظلومان جوامع زیر پا له نانیت وجهل بعضی رئیس رؤا له نشن... عزیزان ماها نماینده خدانیسیم ومأمور به حذف وماندن دیگران نیستیم... حاکم اصلی و واقعی خداست

    • کاربر ناشناس
      0

      مذاکره باهرمقامی باید درراستای منافع ملی انجام شودبه این معنی که وقتی این قدرت را درکلام داشته باشیم که طرف مقابل باهرتفکری که درمقابل نماینده ایران بنشیندقانع نمائیم نشان از فرهمگ غنی وقدرت منطق کُهن کشور ایران را بنمایش گذاشته ایم.

    • کاربر ناشناس
      0

      تا ما ظریف را داریم نگران هیچی نیستیم

  • رضابانکی
    0

    هبچ چیز بهترازصلح ودوستی ارزش ندارد .باخشونت هبچ مشکلی حل نمیسود ..باارامش رفاقت اعتماد وکمی گذشت مسکلات رفع وهمه درصلح وصفا زندگی میکنند

  • امیر
    0

    مذاکره خوبه ولی نه با دولتی مثل ترامپ که به نزدیکترین دوستانش پشت می کند وهیچ عهدنامه ای را قبول ندارد و همه را بعنوان گاو شیرده می خواهد

  • ملت ما
    0

    با توجه به اینکه دیگه دلاری باقینمونده که توسط دار ودسته اختلاس گران ومفسدای نظام چپو بشه لازمه هرچه سریعتر مداکرات برای فروش نفت وپر شدن دوباره سفره انقلاب برای بعصی ها از سر گرفته بشه،علی برکت الله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها