وزیر خارجه به طور ناگهانی در نشست گروه هفت حضور یافت

ظریف در بیاریتز؛ ایران و آمریکا با میانجی گری مکرون مذاکره می کنند؟

در اقدامی کم سابقه، وزیر امور خارجه کشورمان به شهر محل برگزاری اجلاس جی 7 رفته است. به نظر می رسد مذاکره در حاشیه این نشست هدف از این سفر غیرمنتظره بوده باشد.

ظریف در بیاریتز؛ ایران و آمریکا با میانجی گری مکرون مذاکره می کنند؟

سخنگوی وزارت امور خارجه تایید کرده است که به دعوت وزیر امور خارجه فرانسه، ظریف برای ادامه رایزنی ها درخصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد. او تاکید کرده که در این سفر با هیات آمریکایی ملاقات یا مذاکره ای صورت نخواهد گرفت. یک منبع آگاه در کاخ سفید هم این خبر را تایید کرده است.

سید عباس موسوی همچنین توضیح داده، محمدجواد ظریف در راستای اجرای تعهدات برجامی اروپا و اعضای ۱+۴ و همچنین ابتکاری که بین روسای جمهور ایران و فرانسه در جریان است ساعاتی پیش به دعوت وزیر خارجه فرانسه به شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس جی هفت رفت تا جزئیات این طرح مجدد بررسی شود. به گفته او، ظریف پس از توقف کوتاه در شهر بیاریتز، امشب مجدد به تهران باز‌می‌گردد تا در راس هیئتی سیاسی عازم پکن شود.

با اینکه تاکید دو طرف بر عدم مذاکره ایران و آمریکا به صورت مستقیم است، بیاریتز فرانسه شهری است که اکنون دونالد ترامپ نیز در آن حضور دارد و پیش از این اخباری درباره مذاکرات ترامپ و مکرون درباره ایران منتشر شده بود. ( بیشتر بخوانید )

پاسخ ترامپ به پرسش خبرنگاران درباره گزارش‌های منتشر شده از سفر ظریف به بیاریتز هم این است: اظهار نظری نمی‌کنم. بنابراین همه این شواهد احتمال انتقال پیام در جریان این سفر را بیشتر می کند.


به این ترتیب هواپیمای A321 که برخی رسانه‌های غربی مدعی‌اند در شهر بیاریتز فرانسه، محل برگزاری نشست گروه هفت فرود آمده است، حامل محمدجواد ظریف است تا شاید با واسطه فرانسوی ها در این شهر با واشنگتن تبادل پیام صورت بگیرد.

پای مذاکرات محرمانه در میان است؟

پیش از علنی شدن سفر ناگهانی ظریف به فرانسه، خبرنگار کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک دیپلمات غربی مدعی شد که ظریف وارد شهر بیاریتز شده و قرار است در حاشیه اجلاس گروه ۷ دیدارهایی داشته باشد. به نوشته خبرگزاری رویترز، ترامپ از اظهار نظر در مورد گزارش‌های منتشرشده مبنی بر سفر ظرف به بیاریتز خودداری کرده است.

هنوز جزئیات بیشتری از مذاکرات ظریف منتشر نشده است اما اینکه وزیر خارجه در کمتر از یک هفته برای دومین بار به فرانسه سفر می کند، نشان دهنده مذاکرات فشرده میان تهران و پاریس و شاید طرف آمریکایی درباره تنش در خلیج فارس است.

آخرین خبرها حکایت از این دارد که وزرای خارجه ایران و فرانسه درحال مذاکره در محل اجلاس جی 7 هستند. احتمال می رود، گفتگوهای سران کشورهای عضو گروه هفت درباره ایران، موضوعی باشد که در حال انتقال به وزیر خارجه کشورمان است.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • کاربر ناشناس
    0

    به امیدصلــــــــــح وصفا

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      دوباره مذاکره، دوباره تحریم این وسط فقط مردمن که دارم له میشن

  • مهدی
    0

    هنوز از این همه مذاکره خسته نشدید!!!!؟؟؟

  • تینا
    0

    حالا معلوم شد که اروپا فقط زبان زور میفهمه هی بگید سپاه بده هی بگید موشک براچی قابل توجه رییس جمهور اگه سپاه نبود حالا کی وزیر راه میداد تو جلسه جی 7

    نظرات شما -
    • ابوالقاسم
      0

      ایا باید احساس غرور وسربلندی داشته باشیم وزیر خارجه در استانه سفر هیئتی به چین ،ناخواسته وبرنامه ریزی نشده عازم فرانسه میشود ونه برای شرکت در اجلاس جی 7 لطفا به خبر دقت فرمایید .در شهری که سران جهت اجلاس گرد هم امده اند واقای ترامپ هم حضور دارند از فرصت مهیا شده ودر حاشیه حضور برای اجلاس ومیانجیگری اقای مکرون استفاده کرد .به اقای ظریف وهمراهان خسته نباشید عرض کرده وارزو میکنیم ایکاش مثل همیشه تصمیم گیری در دقیقه 90 نباشد وطی ساعات وروزهای درپیش اتفاق غیر منتظره ای مثل امدن قایق امریکایی یا انگلیسی به ابهای ایران ویا امدن جاسوس امریکایی وتخلف نفتکشهای خارجی حادث نگردد که نیروهای ایرانی مجبور به دستگیری وتوقیف گردند انشاالله.

    • افشین محتاجی
      0

      ربطی نداره

    • یه نفر
      0

      بس کن دیگه شما تند زبانها دنیارو به هم ریختید خجالت بکشید هی جنگ زور اسلحه...

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    ای مردم دعا کنید صلح وصفا بشه به نفع همه مردم هست چقدر جنگ چقدر خونریزی هنوزداغ جوانان رشید شهیدمان سر جگرمان نشسته به امید اینکه لب خندان وجهره شاد وشادابی بر روی لبان مردم نجیب شجاع .وفادار وغیرتمند ایران نمایان شود .

    نظرات شما -
    • مردی از جماعت مومنین
      0

      آقای رزمنده، ریا کاری، بگو ببینم این همه خون و خونریزیو کی انجام داد!!!!

  • ش. معلم.
    0

    اتفاقا مردم منتظرن مذاکره صورت بگیره و مطمئن باشید بیشتر مردم عادی مشکلی با آمریکا ندارن و بچه هاشان هم کانادا و آمریکا نیسمطمئفقط زندگی عادی و بدون تنش میخوان.

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      به جز کاسه لیسها و تحریم خورها هیچکس با مذاکره مشکلی نداره

    • کاربر ناشناس
      0

      من مردم عادی، و یک تولید کننده، این مذاکرات نکبت بار به جز بد بختی برایه مردم چیزی نداشته، شما برید ته مونده غذایه اون کفاره بخورید شاید چیزی بهتون برسه، شتر در خواب بیند پنبه دانه

  • کاربر ناشناس
    0

    مذاکره خوب است و بسیار هم می‌تواند مثمر ثمر واقع شده و خیلی از مشکلات بین طرفین بر طرف شود به مذاکره با دید مثبت نگاه کنید البته قرار نیست ایران در همه مذاکره ها سود کند احتمال دارد جایی هم ضرر کند باید به مذاکرات خوشبین باشیم و حمایت کنیم از دولتمردان و کسانی که در حال مذاکره هستند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      سياست های ظریف هيچگونه مثمر ثمر نبست......

    • مهدی
      0

      جیره خواری!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها