عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: «مونسان» می‌تواند وزیر مناسبی برای وزارت میراث فرهنگی باشد

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه وزیر وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید تجربه و آشنایی کافی با این حوزه را داشته باشد گفت: با توجه به عمر باقیمانده از دولت دوازدهم بنده معتقد هستم آقای مونسان که ریاست این سازمان را تاکنون بر عهده داشته است می‌تواند وزیر مناسبی برای این وزارتخانه در این دو سال باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: «مونسان» می‌تواند وزیر مناسبی برای وزارت میراث فرهنگی باشد

محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به ضرورت تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ویژگی‌های وزیر منتخب بیان کرد: تشکیل این وزارتخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. با تشکیل این وزارتخانه ما به دنبال ایجاد یک سیستم منسجم برای ثبات مدیریتی بودیم تا بتواند این وزارتخانه نقش خود را در توسعه اقتصادی کشور و جدایی اقتصاد کشور از نفت ایفا کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی می‌تواند در معرفی صنایع دستی کشور و همچنین جذب گردشگر نقش بسزایی داشته باشد. وزیر منتخب باید درک درست و صحیحی از این موضوعات داشته باشد و با عزم و اراده وارد عرصه مدیریت شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: علاوه بر این وزیر منتخب باید شناخت کافی از این حوزه داشته باشد تا بتواند مدیریت صحیحی اعمال کند. باید از فردی استفاده شود که بتواند حداقل با نگاه بلندمدت برای این وزارتخانه برنامه ریزی کند.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به عمر باقیمانده از دولت دوازدهم اگر دولت بخواهد فردی که سابقه کار و آشنایی در این حوزه را ندارد به مجلس معرفی کند تا با اخذ رای اعتماد از صفر کار را شروع کند وزیر کارآمدی نخواهد شد. چرا که حداقل چندین ماه فرصت می‌خواهد تا با این سازمان و حوزه کاری آن آشنا شود. بنده معتقد هستم که آقای مونسان که قبلا رئیس سازمان بودند می‌توانند وزیر مناسبی برای این وزارتخانه در دو سال باقیمانده دولت باشند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها