روابط عمومی سازمان محیط زیست خراسان رضوی

دستگیری شکارچی غیر مجاز تیهو درتربت جام

مأموران یگان محیط زیست این شهرستان یک نفر شکارچی غیرمجاز برخورد کرده‌اند که در مسیر قنات معدن اقدام به شکار غیرمجاز چهار قطعه جوجه تیهو با استفاده از یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی کالیبر ۱۲ کرده بود.

دستگیری شکارچی غیر مجاز تیهو درتربت جام

محمدجواد علیپور اظهار کرد: در پی گشت و کنترل عرصه‌های طبیعی تربت‌جام، مأموران یگان محیط زیست این شهرستان در ارتفاعات مشرف به معدن گلبانو به یک نفر شکارچی غیرمجاز برخورد کرده‌اند که در مسیر قنات معدن اقدام به شکار غیرمجاز چهار قطعه جوجه تیهو با استفاده از یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی کالیبر ۱۲ کرده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت‌جام بیان کرد: شکارچی ذکر شده که متوجه مأمورین محیط زیست شده بود ابتدا اقدام به مخفی کردن پرندگان شکار شده در لابه‌لای گیاهان اطراف قنات کرده که در بررسی محل، تعداد چهار قطعه لاشه تیهوی نابالغ کشف و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: شکارچی دستگیر شده جزو شکارچیان غیرمجاز سابقه‌دار است که پس از دستگیری، آلات و ادوات وی ضبط و به مقامات قضایی تحویل داده شد.

علیپور افزود: صرف نظر از اقدام این شکارچی دستگیر شده به جهت شکار پرندگان نابالغ که برای نوشیدن آب به قنات آمده بودند، قانون‌گذار برای خاطیان این موضوع علاوه بر جزای نقدی، تا ۳ سال حبس تعیین کرده است.

منبع: رکنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • س غ
    0

    اخه این هم شد خبر مسخره کردین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها