افزایش پوشش وام‌های دانشجویی تا صد هزار دانشجو

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از برنامه صندوق رفاه دانشجویان در زمینه حمایت از دانشجویان کم بضاعت خبر داد.

افزایش پوشش وام‌های دانشجویی تا صد هزار دانشجو

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از افزایش پوشش وام‌های دانشجویی در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۸۵ هزار دانشجوی علوم پزشکی وام دانشجویی دریافت کردند که این میزان برای سال جاری تا صد هزار دانشجو افزایش خواهد یافت.

بهروز رحیمی در نشست خبری امروز که به منظور تشریح فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در هفته دولت برگزار شد، از برنامه صندوق رفاه دانشجویان در زمینه حمایت از دانشجویان کم بضاعت خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌ها و سیاست های ما این است که مسائل معیشتی و تحصیلی دانشجویان کم بضاعت را مورد توجه قرار دهیم و برای این کار تمرکز خود از یک اداره کوچک به دانشگاه‌ها خواهیم برد تا بتوانیم خدمات بیشتری را ارائه دهیم.

رحیمی از برنامه صندوق رفاه دانشجویان برای ارائه وام تغذیه خبر داد و گفت: این طرح به دلیل افزایش هزینه تغذیه دانشگاه‌ها در دست بررسی است و تلاش می‌کنیم براساس آن میزان یارانه ‌های اعطایی به دانشگاه‌ها در حوزه تغذیه را افزایش دهیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان اینکه ۴۰ درصد دانشجویان متقاضی خوابگاه هستند، گفت: در حال حاضر ۸۰ هزار تقاضای استفاده از خوابگاه وجود دارد که بیش از ۶۰ هزار نفر آنها در خوابگاه‌های دولتی و ۲۰ هزار نفر دیگر در خوابگاه‌های مشارکتی و استیجاری اسکان پیدا می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی ۳۲۹ خوابگاه ملکی، ۱۳ خوابگاه وقفی و ۵۰۱ خوابگاه خودگردان در دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد و سرانه تعیین شده خوابگاه برای هر دانشجو حدود ۴ متر است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها