ایرانی‌ها سالانه ۴ میلیون اضافه درآمد بر هزینه‌ها دارند! / شما چقدر پس انداز می کنید؟

طبق آمار رسمی خانوارهای شهری ایرانی به طور متوسط در سال حدود ۴۳ میلیون درآمد دارند که در برابر حدود ۳۹ میلیون تومان هزینه، حدود چهار میلیون هم اضافه می‌آورند!

ایرانی‌ها سالانه ۴ میلیون اضافه درآمد بر هزینه‌ها دارند! / شما چقدر پس انداز می کنید؟

اجرای طرح آمارگیر هزینه و درآمد خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۷ که توسط مرکز آمار انجام شده نشان می‌دهد که متوسط هزینه‌ کل خالص سالانه‌ یک خانوار شهری حدود ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۱۹.۳ درصد افزایش داشته است.

از هزینه‌ کل سالانه‌ خانوار شهری حدود ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به هزینه‌های خوراکی و دخانی و ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به هزینه‌های غیرخوراکی اختصاص دارد. دربین هزینه‌های خوراکی و دخانی، نیز بیشترین سهم با ۲۱ درصد مربوط به گوشت و در بین هزینه‌های غیرخوراکی بیشترین سهم با ٤٥ درصد مربوط به مسکن، سوخت و روشنایی بوده است.

اما این گزارش حاکی از آن است که متوسط درآمد سالانه‌ یک خانوار شهری به ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد که ۱۸.۶ درصد افزایش داشته است. منابع تامین درآمد خانوارهای شهری نشان می­دهد که ۳۳.۴ درصد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ۱۷ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ۴۹.۶ درصد از محل درآمدهای متفرقه خانوار تأمین شده است.

در رابطه با وضعیت درآمد و هزینه خانوار روستایی نیز آمار از این حکایت دارد که متوسط هزینه‌ کل خالص سالانه‌ یک خانوار روستایی حدود ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که ۲۰ درصد رشد داشته است.

از این هزینه هشت میلیون مربوط به هزینه‌های خوراکی و دخانی و۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به هزینه‌های غیرخوراکی بوده است. در بین هزینه‌های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم با ۲۴ درصد به هزینه‌ آرد، رشته، غلات، نان و فرآوردهای آن و در بین هزینه‌های غیرخوراکی، بیشترین سهم با ۲۸ درصد به مسکن، سوخت و روشنایی اختصاص داشته است.

این در حالی است که متوسط درآمد سالانه‌ یک خانوار روستایی به ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده که نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۱۵.۵ افزایش داشته است.

منابع تامین درآمد خانوارهای روستایی نشان می‌دهد که ۳۰.۷ درصد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ۳۱.۹ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ۳۷.۴ درصد از محل درآمدهای متفرقه خانوار تأمین شده است.

بر این اساس در خانوارهای روستایی درآمد سالانه حدود دو میلیون بیشتر از هزینه آنهاست.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • میردهقان
    0

    عجب این حرف برای کارمندان دولتی و بازاری صدق میکنه نه کارگران اگر سالی 43میلیون درآمد داشتیم کلامونا مینداختیم عرش فعلاً تو بدهکاریهامون موندیم همش شده نسیه خاک توسرتون با آمارتون که مثل خودتون پر از دوز و کلکه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      دزددان درغگو لعنتی ها کمتر دروغ به گویید. من وتو وهمه می میریم ومی اندازنمان دریک گور تنک که دورش بلوک چیدن وبررویمان چندصدکیلو ملاط سیمان میرزند خوب شما که ادعای مسلمونی ومومنی می کنید چرادروغ میگویید؟ -خدا ازتون نگذره

  • هامون
    0

    لعنت به منابع حرف مفت زن تون این عدد های مزخرف رو از کجا میارید!!! ماهی یک ونیم حقوق که اونهم ما نداریم ، میشه این !!!!! این مال قشر متوسط رو به بالاست بیش از ده میلیون نفر حداقل ها هم ندارن

  • کاربر ناشناس
    0

    احتمالا اونیکه این نظرو داده تو ایران زندگی نمیکنه یا ایرانی نیست

  • رسول
    0

    عجب. نه بابا. بیخیال

  • arman
    0

    میانگین یعنی اونی که ماهانه ۱ میلیارد درآمد داره با اونی که ۱۰۰ هزارتومن تازه از کمیته امداد درامده کنار هم حساب میشن و این آمار از بیشرمی کسی هست که اعلامش کرده .

    نظرات شما -
    • یعقوب کردیپور
      0

      مگر حقوق معلولین جسمی حرکتی زیاد نشده پس چرا همون حقوق قبلی رو میپردازند

  • مهدی
    0

    سلام این آمار کدوم دانشمند فیلسوف ریاضیدان ایرانی استخراج کرده. خودتونید

  • سعید
    0

    خدایی من که حقوق بگیرم در سال چهلو سه میلیون در امد ندارم موندم چه جوری حساب میکنین این امارو،هم ی درامد میره پای قسط، تهش یه کم میمونه اونم خرج خونه و کرایه

  • سیدعبدالجبارابطحیان
    0

    خوب آقا من یک دبیر بازنشسته باسی وسه سال سابقه و79 سال سن فقط تدریس وگچ خوردن معلم درس شیمی بودم. اکنون سه میلیون حقوق میگرم یک ونیم میلیون آنرا برای نگهداری همسرم ناتوانم هزینه میکنم ودویست وپنجاهزارتومان هزینه دارو دارم چون درجنوب زندگی هزینه برقم 715 هفتصدپانزده هزارتومان دراخرتیرماه شده .خودم هم دچار درددیسک شدید میباشم وراه رفتنم مشکل است. اگر سه هر فرزندم پزشک نشده بودند میکردم.

  • کاربر ناشناس
    0

    ایرانیا بیچاره ماهشون روبزوزبه پایان می رسونند

  • sahar
    0

    الان ما چي بايد بگيم؟ بخنديم؟ از خداوند فقط مي تونم براتون شفاي عاجل بخوام

    نظرات شما -
    • بهزاد
      0

      موندم ما الان تو ایران زندگی میکنیم خبرنداریم اضافه درآمد داریم.....هییییییییییی.....آدم میسوزه کسی نیست حرف بزنه

  • کاربر ناشناس
    0

    من که یک بازنشسته تامین اجتماعی هستم وامثال من زیاده حقوق ماهیانم ۳۹۰۰۰۰تومان است ۷۵ سالمه وعروس ونوه ودامادودختروپسردارم شمابگین من کجای این آمار هستم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها