درخواست دزدان دریایی برای آزادی ملوانان ربوده شده/ ۳ میلیارد تومان بدهید، آزادشان می کنیم!

درخواست دزدان دریایی برای آزادی ملوانان ربوده شده/ ۳ میلیارد تومان بدهید، آزادشان می کنیم!

دزدان دریایی سومالی برای آزادی ۲۲ صیاد زنده باقیمانده از گرسنگی و شکنجه ۳ میلیارد تومان پول میخواهند که خانواده هایشان توان دادن این مبلغ را ندارند.

به نقل از چهاربهاران، بهمن 93 لنچ صیادی ابراهیم فروزانفر با 20خدمه همراه ناخدا جمال‌الدین دهواری برای ماهیگیری راهی آب‌های آزاد شد تا یک ماهه بازگردد، اما 6 فروردین درست بعد از این که به خانواده خبر دادند در راه بازگشت هستند توسط دزدان دریایی سومالی ربوده شده و تاکنون هم آزاد نشده‌اند. از این 21 نفر گروگان، هشت نفر به دلیل شرایط نامناسب جان خود را از دست دادند و پنج نفر هم توانستند فرار کنند، اما سرنوشت هشت نفر دیگر همچنان نامعلوم بوده و در دست دزدان اسیر هستند. اسیرانی که برای رهایی چهار نفر از آنها 150 هزار دلار و برای چهار نفر دیگر 30 هزار دلار درخواست کرده‌اند. در حالی که خانواده این اسیران به هیچ عنوان توانایی پرداخت چنین مبلغی را ندارند و چشم امیدشان به مسئولان است.

ابراهیم فروزان مهر، مالک لنج سراج کنارک دیروز در دیدار استاندار با خانواده ملوانان در حصر دزدان دریایی در سالن جلسات شیلات چابهار گفت: صیادان بعد از چند ماه گرفتاری در بند دزدان دریایی سومالی تماس تلفنی گرفته اند که دزدان درخواست ۳ میلیارد تومان پول باج در ازای آزادی صیادان می خواهند.

فرماندار در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران در خصوص مبلغ پیشنهادی گفت: این موضوع را در وزارت خارجه پیگیری کنید و این مبلغ مشخص نیست که به چه کسی باید داده شود، بعنوان مثال من ۴ یا ۵ میلیارد تومان می دهم ولی مشخص نیست به چه کسی باید پرداخت کرد!

استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه افتتاحیه دیروز اورژانس هوایی در این خصوص گفت: ما باید منتظر بمانیم تا قانون در قبال اینها چه تصمیماتی می گیرد و نقطه نظرات کارشناسی را هم داده ایم.

علی اوسط هاشمی افزود: ما قبلا هم در این پدیده در آب های آزاد مواجه بودیم یعنی طرح سوال که می کنیم اول به سابقه اش رجوع کنید تا گمان نکنیم یک موضوع جدید است و تازگی دارد.

وی ادامه داد: ولی از اینکه گرفتار شدند و بعد از انسداد روابط بین ایران و سومالی کار کمی پیچیده تر شد و الان باید با واسطه وارد مذاکره با دولت سومالی شویم تا تلاشهایشان را در مسیر اهداف انسانی و نودوستی کمک کند تا منتج به تعیین سرنوشت این عزیزان شود.

وی اضافه کرد: تا آنهایی که در بند دزدان هستند شاید بتوان آزادی اشان را به دست آورد و کسانی هم که کشته شده اند اجسادشان را وارد کشور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خسارت مالی که به جان لنچ ها وارد شده در کمیسیون های زیر مجموعه دولت به آن پرداخته شده و وزارت خارجه رایزنی های سیاسی خودش را شکل داده، همچنین کارگروه مرزی تشکیل شده تا بتوانیم برای اینها تعیین تکلیف کنیم چه کسانی که کشته شده اند و چه کسانی که در اسارت ند و در گام بعدی هم در حالت تسکین، بخشی مربوط به فشارهای حاصل از دست رفت توان اقتصادی و معیشتی خانواده هایشان است که به فرماندار چابهار و کنارک گفته ایم تا کارهایی انجام دهند.

منبع: دانا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها