علوی: دولت باید فراجناحی عمل کند/ رشد اقتصادی باید اولویت دو سال پایانی دولت باشد

یک عضو فراکسیون مستقلین مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید برای حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه از نظر همه جناح ها و حتی مخالفان خود استفاده کند، گفت: کشور هیچ گاه با تمرکز بر تفکر یک جناح پیشرفت نمی کند بلکه دولت باید با همفکری زمینه را برای رشد اقتصادی کشور فراهم کند.

علوی: دولت باید فراجناحی عمل کند/ رشد اقتصادی باید اولویت دو سال پایانی دولت باشد

سید احسن علوی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با هیئت دولت بیان کرد: اساسا در هر جلسه ای که اعضای هیئت دولت در خدمت مقام معظم رهبری حاضر شدند، ایشان توصیه های دقیقی داشتند که بعدها آثار عمل کردن یا نکردن به آن ها خود را در جامعه نشان داده است. هرجا دولت به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص برجام، اقتصاد مقاومتی و یا سایر مسائل عمل کرده است شاهد موفقیت بوده ایم و هرجا که دولت آنطور که باید و شاید به توصیه های ایشان عمل نکرده است آثار خود را نشان داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید داشتند که دولت باید از حاشیه ها فاصله بگیرد،‌ اظهار کرد: از نظر بنده زمانی که تمرکز بر روی اهداف جناحی باشد و منافع ملی در اولویت نباشد خود به خود دولت به سمت حاشیه حرکت می کند. زمانی که ما یکدیگر را به رسمیت نشناسیم و به نظرات مخالفان توجه نکنیم، در خلاف جهت توسعه حرکت خواهیم کرد.

نماینده مردم سنندج در مجلس تصریح کرد: تمرکز بر اهداف جناحی و سرکوب افکار مخالف و هم چنین فاصله گرفتن از منافع ملی باعث می شود تا دولت به سمت مسائل حاشیه ای پیش برود و آنطور که باید کشور مسیر توسعه و پیشرفت را طی نکند. دولت باید فراجناحی عمل کند و بر روی منافع ملی تمرکز کند.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت باید برای حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه از نظر همه جناح ها و حتی مخالفان خود استفاده کند، گفت: چرا ما در کشور مخالفانی را که بعضا نظرات سازنده ای در مسیر توسعه و سازندگی کشور دارند کنار می زنیم؟ کشور هیچ گاه با تمرکز بر تفکر یک جناح پیشرفت نمی کند بلکه باید از نظرات همه طیف ها و جناح های کشور استفاده شود.

علوی در ادامه با اشاره به حواشی و فروعاتی که دولت را از انجام کار اصلی خود باز می دارد، گفت: برای پیمودن مسیر توسعه باید با همفکری و حتی استفاده از نظرات و پیشنهادات مخالفان و تمرکز بر منافع ملی حرکت کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت باید در دو سال پایانی رشد اقتصادی را در اولویت قرار دهد، گفت: دولت باید بر روی رونق تولید تمرکز کند و بازار مصرف باید به سمت داخل برود. ایران یک کشور ثروتمند است و باید با برنامه و اتخاذ سیاست های صحیح از این ثروت در راستای رونق تولید داخل و اشتغال زایی استفاده کرد. دولت باید خود را از جنجال های سیاسی دور کند و با همفکری زمینه را برای رشد اقتصادی کشور فراهم کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: بخش خصوصی باید جایگاه خود را در اقتصاد کشور پیدا کند. این ها مسائلی است که آنطور که باید به آن ها توجه نشده است و توجه به آن ها می تواند تحولی در اقتصاد کشور رقم بزند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه غیرت ملی می تواند گره گشای مشکلات کشور در مسیر توسعه باشد، گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم خانواده و فرزندان برخی از مسئولان در خارج کشور هستند، این ها اشکالات ما است که باید اصلاح شود. باید تعصب و غیرت ملی در همه مسئولان احیا شود.

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس ادامه داد: امروز شاهد پیشرفت های چشمگیری در بخش نظامی هستیم. دلیل این پیشرفت این است که در این بخش همگی در کنار یکدیگر بوده و با تعصب جلو رفته ایم.

علوی در پایان گفت: امروز می بینیم بعضا میلیاردها دلار یک شبه از جایی دیگر سر در می آورد و یکی آن را تکذیب و دیگری تایید می کند. این ها باعث بی اعتمادی مردم می شود. کشور ما یک کشور ثروتمند است، بنابراین به تنها چیزی که نیاز داریم، اراده ملی است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها