تحلیل محسن رضایی از رابطه اعتراضات دی ۹۶ و تحریم‌های ترامپ/ اروپایی‌ها می‌گویند نباید بگذاریم کالاهای ایرانی بازارهایمان را تسخیر کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها با عِلم به اینکه موفقیت‌ در این زمینه‌ها نتیجه بیداری بوده است، از بیداری اقتصادی و فرهنگی ایران هراسان هستند.

تحلیل محسن رضایی از رابطه اعتراضات دی ۹۶ و تحریم‌های ترامپ/ اروپایی‌ها می‌گویند نباید بگذاریم کالاهای ایرانی بازارهایمان را تسخیر کند

محسن رضایی عصر در یادواره ۱۰ هزار شهید گمنام و شهدای جبهه مقاومت در روستای خوشواش شهرستان آمل افزود: در ابتدای انقلاب با جهاد و مردم سالاری دینی، سالم سازی و پاکسازی وارد سیاست و دفاع و امنیت جمهوری اسلامی شد ولی متاسفانه برای ورود مفهوم پاکسازی و سالم سازی به عرصه اقتصاد و فرهنگ ممانعت و کارشکنی می شود.

وی با بیان این که سالم سازی و پاک سازی سیاست و امنیت شعاع عظیمی برای انقلاب اسلامی ایجاد کرد که حتی از منطقه نیز فراتر می رود، توضیح داد: از ابتدای انقلاب تا کنون تعداد زیادی رئیس جمهور، نخست وزیر و سیاستمدار مخالف با جمهوری اسلامی در کشورهای متعدد روی کار آمدند و حتی به جنگ نیز متوسل شدند، اما در مقابل سیاست ولایی و امام جامعه ما شکست خوردند که آخرین آن آقای ترامپ است.

محسن رضایی گفت: یک زمانی در چارچوب مرزهای جغرافیایی کشور امنیت را تامین و تعریف می کردیم در حالی که امروز شاخ و برگ امنیت جمهوری اسلامی در عراق، سوریه و یمن دیده می شود که ناشی از سالم سازی امنیت در کشور است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این پرسش که چرا پاکسازی و سالم سازی در اقتصاد کشور وارد نشده است؟ تحلیل کرد: در داخل و خارج کشور نیروهایی هستند که نمی خواهند اقتصاد و فرهنگ سالم سازی شود.

وی توضیح داد که دشمنان کشور از جمله اروپا و آمریکا بر این اعتقاد هستند که اگر جمهوری اسلامی این دو سنگر را هم فتح کند، دیگر کار تمام است. آنها می گویند همان گونه که در سیاست و امنیت جمهوری اسلامی را وادار به سالم سازی کردیم، در اقتصاد و فرهنگ نیز اگر این فشار را وارد کنیم خواهیم دید که ارزش های انقلابی و جهادی وارد این دو حوزه شده و شاهد قدرت جمهوری اسلامی در همه زمینه ها خواهیم شد.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با اظهار این که در داخل کشور هم نیروهایی هستند که نمی خواهند در دو حوزه اقتصاد و فرهنگ سالم سازی شود و همچنان شاهد مقاومت در این دو حوزه هستیم، گفت: دنیا امروز متوجه شده است نباید در حوزه اقتصاد و فرهنگ ایران را وارد سالم سازی و پاک سازی کنند. امروز حرف اصلی اروپاییان با دولت آمریکا این است که چرا باید ایران را در حوزه اقتصادی و فرهنگی بیدار کنیم که شاهد تقویت آن شویم و امروز مساله اروپا این است که چرا باید ایران را وادار کنند که نیروهای جهادی و انقلابی را به عرصه های اقتصادی و فرهنگی وارد کنند و بیایند در صحنه و اقتصاد و فرهنگ را قدرتمند کنند.

تحلیل محسن رضایی از رابطه اعتراضات دی ۹۶ و تحریم‌های ترامپ/ اروپایی‌ها می‌گویند نباید بگذاریم کالاهای ایرانی بازارهایمان را تسخیر کند

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس افزود: حرف اصلی پشت صحنه اتاق های فکر اروپایی ها و آمریکایی ها این است که ایرانی ها را نباید بیدار کرد و اروپاییان امروز می گویند که نباید با ایرانی ها کاری کرد که مانند توان نظامی که توانستند مدرن ترین پهپادهای آمریکایی را به زمین بکشند با کالاهای ایرانی بازارهای اروپا را تسخیر کنند. امروز اروپاییان از تولیدات نامرغوب ایرانی، همچون خودروهای داخلی بی کیفیت راضی هستند و نمی خواهند پیشرفتی در کشور شکل بگیرد. اروپاییان امروز به آمریکایی ها تذکر می دهند که بگذارید مردم ایران در فشار و سختی باشند بلکه مردم از داخل کاری علیه جمهوری اسلامی بکنند که این خیال باطلی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ترامپ با برآورد غلط و اشتباه وارد صحنه شد و معتقد بود با کامل کردن تحریم های اقتصادی سالهای ۹۱ ، مردم ایران علیه نظام شورش می کنند. در حوادث دی ماه سال ۹۶ مردم در بسیاری از شهرهای کشور به دلیل مشکلات بانکی و برخی مسائل معیشتی در حد محدود و متوسط وارد خیابان ها شدند و دست به اعتراض زدند ولی همین که رئیس جمهور آمریکا خواست سوار این موج بشود مردم از اعتراض دست کشیدند.

وی افزود: متاسفانه یک عده در داخل تبلیغ اشتباه کردند و گفتند اگر حوادث دی ماه ۹۶ نمی شد ترامپ ایران را تحریم نمی کرد که اصلا این طور نبود. در حوادث دی ماه ۹۶ به محض ورود دولت آمریکا به این مسئله مردم دست از اعتراض کشیدند و درست است که مردم ناراحت و انتقاد دارند ولی هیچگاه با آمریکایی ها همراهی نکردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد : در اروپا آقای ترامپ با مخالفت رو به رو شد. در چین و روسیه با آن مقابله و مخالفت کردند و امروز نتیجه جنگ یمن شکاف گسترده میان آمریکا ، امارات و عربستان است که از بزرگ ترین متحدان یکدیگر بودند. هر کاری که ترامپ انجام داده تا کنون با شکست رو به رو شد که تحرکات دریایی نیز آخرین اقدام رئیس جمهور آمریکا بود که به صورت مفتضحانه با شکست رو به رو شد و نه تنها مدرن ترین پهپاد جهان توسط پاسداران انقلاب نابود شد، بلکه عظمت آمریکا در تنگه هرمز نیز شکسته شد.

محسن رضایی با اظهار این که امروز در کنار شکستن هیبت آمریکا در تنگه هرمز، قدرت شریک استراتژیک آن یعنی انگلیس نیز توسط پاسداران انقلاب اسلامی شکسته شد، بر ضرورت سالم سازی اقتصاد و فرهنگ تاکید کرد و گفت: اگر خودباوری در اقتصاد ایران شکل بگیرد شاهد خواهیم بود اجناس ایرانی بازار های منطقه و فراتر از منطقه را فتح می کند.

منبع: ایلنا

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    دشمن خارجی اعم از امریکا و اذنابش نمی توانند انقلاب را شکست دهند اما مفسدان اقتصادی و رانت خواران می توانند مردم را از انقلاب نا امید کنند فلذا سرکوب اینها باید در اولویت باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها