توصیه رئیس ستاد انتخابات کشور به شورای نگهبان: زمینه حضور تمامی سلایق را در انتخابات فراهم کنید

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: شورای نگهبان و سایر نهادهای مرتبط، زمینه حضور تمام سلایق را برای رقابتی کردن روند انتخابات فراهم کنند.

توصیه رئیس ستاد انتخابات کشور به شورای نگهبان: زمینه حضور تمامی سلایق را در انتخابات فراهم کنید

جمال عرف در گردهمایی معتمدان گروه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سمن‌های مازندران در ساری افزود: ما در کمیسیون احزاب وزارت کشور ۱۱۰ حزب و گروه سیاسی دارای مجوز قانونی داریم که می‌توانند به صورت فردی، جمعی و در قالب ائتلاف سیاسی در انتخابات نامزد داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: باید قدرت انتخاب را به مردم و خرد جمعی واگذار کنیم و تجربه ۳۶ انتخابات در کشور نشان داد که مردم کمتر اشتباه می‌کنند و هر سلایقی که اکثریت را کسب کرد می‌تواند وارد پارلمان شود.

عرف از مشارکت مردم، امنیت، سلامت و رقابت به عنوان پایه‌های انتخابات یاد کرد و افزود: بین مشارکت مردم و رقابت در انتخابات پیوند معنا داری وجود دارد و هر زمانی که این رابطه به درستی تدوین شود، شاهد مشارکت گسترده مردم در انتخابات بودیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: مردم ما به درستی متوجه انجام تغییر مدیریت اجرایی کشور از طریق انتخابات شدند و هر بار بخواهند مدیری را تغییر دهند از راه صندوق رای وارد می‌شوند.

عرف با تأیید سلامت انتخابات، انتخاب گروه‌های رقیب را نشانه این سلامت در انتخابات بیان کرد و افزود: میانگین مشارکت مردم در ۳۶ انتخابات گذشته کشور ۶۳ درصد بوده است.

انسجام داخلی مهمترین مسأله کشور

معاون سیاسی وزیر کشور انسجام داخلی را مهمترین مسأله در کشور بیان کرد و خروج آمریکا از برجام را در راستای خدشه به این انسجام دانست.

عرف اظهار داشت: اگر این انسجام در داخل کشور ایجاد شود، تهدیدات به فرصت‌ها تبدیل می‌شود و از فرصت‌ها می‌توانیم برای پیشبرد اهداف کشور استفاده کنیم.

معاون وزیر کشور خروج آمریکا از برجام را برای بر هم زدن انسجام داخل کشور بیان و تاکید کرد: باید اهداف این خروج برای مردم بیان شود تا شاهد مقاومت آگاهانه ملت در برابر این ظلم علیه کشورمان از سوی آمریکا باشیم.

عرف ادامه داد: اگرچه ملت ما در هر صورت در برابر این ظلم آشکار آمریکا مقاومت می‌کند، ولی اطلاعات از اهداف این خروج، مقاومت را تاثیرگذارتر می‌کند.

او اضافه کرد: در حالی که مردم ما بیشتر اطلاعات خود را از فضای مجازی می‌گیرند و در این فضا نیر اطلاعات درست و نادرستی وجود دارد، نقش سمن‌ها در ارایه اطلاعات درست به مردم موثر است و باید در این بخش بیشتر وارد کارزار شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها