شکست تیم ملی بسکتبال آمریکا یک هفته پیش از شروع جام جهانی

تیم ملی بسکتبال استرالیا یک هفته پیش از شروع جام جهانی ۲۰۱۹ چین توانست آمریکا را شکست دهد و ابهام هایی در رابطه با مدافع عنوان قهرمانی به وجود آورد.

شکست تیم ملی بسکتبال آمریکا یک هفته پیش از شروع جام جهانی

تیم ملی بسکتبال آمریکا نسبت به سال های گذشته آسیب پذیر تر شده است اما شکست این تیم هنوز هم همه را شگفت زده می کند. آمریکا امروز (شنبه) در دیداری دوستانه با نتیجه ۹۸ بر ۹۴ مغلوب استرالیا شد و ضعف هایش را در یک بازی واقعی یک هفته پیش از شروع جام جهانی ۲۰۱۹ چین نشان داد.

درخشش پتی میلز که توانست ۳۰ امتیاز را به دست آورد باعث آزار تیم گرگ پوپوویچ شد. بازی ساز استرالیا ۱۳ امتیاز را در کوارتر آخر کسب کرد. این امتیاز ها شرایط را به نفع میزبان کرد. با وجود این که آمریکا با قدرت بازی را شروع کرد استرالیایی ها خیلی زود واکنش نشان دادند و بازی را در تمام زمان حفظ کردند. مهمان تنها یک بار پیش افتاد که پس از پایان نیمه نخست بود و ۴۹ بر ۴۸ حریفش را شکست داده بود.

در کوارتر سوم مهمترین زمان بازی فرا رسید. شاگردان پوپوویچ ۱۰ امتیاز اختلاف گرفتند و ۶۸ بر ۵۸ پیش افتادند اما استرالیا به نحو باورنکردنی واکنش نشان داد و در ۱۰ دقیقه توانست نتیجه را ۷۸ بر ۷۶ کند. در این جا میزبان بهتر ظاهر شد و با حمایت هوادارانش و درخشش میلز این برتری را حفظ کرد. در یک دقیقه پایانی آمریکا به سه امتیازی استرالیا رسید اما نتوانست از شکست فرار کند. کمبا واکر و هریسون بارنز به ترتیب ۲۲ و ۲۰ امتیاز به دست آوردند اما نتوانستند به میلز برسند.

ابهام ها در رابطه با آمریکا

اگر برای استرالیایی ها این نتیجه خیلی مثبت است برای تیم حریف برخلافش است. یک چیز کاملا مشخص است. آمریکا با ابهام در جام جهانی حضور خواهد یافت. آن ها تیم آسیب پذیری نشان دادند. آمریکا از ستاره های خود بهره نمی برد. نخستین ضعف این تیم با بازی مقابل گروهی از بازیکنان جی لیگ آشکار شد و در یک بازی ۱۰ دقیقه ای ۳۶ بر ۱۷ مغلوب شد.

شاگردان پوپوویچ به نظر می رسید با پیروزی ۹۰ بر ۸۱ برابر اسپانیا و ۱۰۲ بر ۸۶ مقابل استرالیا (نخستین بازی دوستانه در ملبورن) شرایط را بهبود بخشیدند. با این حال شکست دوباره برای تیمی که قهرمان جهان است ابهام هایی را به وجود آورد. اکنون می‌توان گفت چرا فیبا (فدراسیون جهانی بسکتبال) از صربستان به عنوان بخت نخست قهرمانی یاد کرده است.

نخستین شکست آمریکا در ۱۳ سال اخیر؟

یکی از ابهام هایی که برای هواداران این تیم به وجود آمد این است که این نخستین باخت آمریکا در بازی های رسمی و دوستانه در ۱۳ سال اخیر است. باید یاد آوری کنیم که آمریکا در نیمه نهایی جام جهانی ژاپن برابر یونان شکست خورد (اسپانیا در آن سال فاتح جهان شد) و سپس همه بازی هایش را با پیروزی پشت سر گذاشت، حتی المپیک های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶.

گرگ پوپوویچ سرمربی تیم ملی بسکتبال آمریکا گفت: هیچ تیمی نمی تواند همیشه برنده باشد. این یک درس بزرگ برای ما بود تا قبل از شروع این رقابت ها به خودمان بیاییم و ببینیم قرار است در جام جهانی با چه تیم هایی روبرو شویم.

البته در طول این مدت که بسکتبال آمریکا بازی داشت، تیم ROSTER شامل بازیکنان غیر از NBA در بازیهایی از جمله پان آمریکن و انتخابی جام جهانی شکست خورده بود. این اتفاق ابتدا برابر مکزیک رخ داد (۷۸ بر ۷۰) و سپس مقابل آرژانتین (۸۰ بر ۶۳).

تیم اصلی آمریکا از سال ۲۰۰۶ در جام جهانی و از سال ۲۰۰۴ در المپیک مغلوب نشده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها