سفر مکرون به ایران لغو شده است؟/رنجبرزاده: فرانسه به دنبال وساطت بین ایران و آمریکاست/بروجردی: اروپا بدون پیش شرط تعهدات برجام را اجرا کند

عضو گروه دوستی ایران و فرانسه گفت: خواب تلطیف روابط ایران و آمریکا برای مکرون تعبیر نخواهد شد، چرا که جمهوری اسلامی ذره‌ای از مواضع ضد آمریکایی خود کوتاه نخواهد آمد.

سفر مکرون به ایران لغو شده است؟/رنجبرزاده: فرانسه به دنبال وساطت بین ایران و آمریکاست/بروجردی: اروپا بدون پیش شرط تعهدات برجام را اجرا کند

علی اکبر رنجبرزاده عضو گروه دوستی ایران و فرانسه با اشاره به تلاش مکرون برای احیای برجام، اظهار کرد: رئیس جمهور فرانسه به دلیل هجوم آمریکایی‌ها به ویژه در خلیج فارس سعی داشت تا با ایران مذاکره کند اما نگاه ما با زاویه دید مکرون به آمریکا و سیاست‌های دولتمردانش متفاوت است.

او افزود: مکرون به خوبی می‌داند که سفرش به ایران برای میانجیگری میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران فایده‌ای ندارد، ایران به هیچ وجه تن به خواری و ذلت نمی‌دهد و ذره‌ای در مواضع ضد آمریکایی خود کوتاه نخواهد آمد.

رنجبرزاده با بیان اینکه ممکن است سفر مکرون به ایران لغو شده باشد، بیان کرد: حتی با فرض اینکه سفر رئیس جمهور فرانسه به ایران لغو نشده باشد، برنامه آن باید تغییر کند.

عضو گروه دوستی ایران و فرانسه با اشاره به اینکه زمان سفر مکرون به ایران اواخر مرداد تعیین شده بود، افزود: زمان مشخصی برای این سفر وجود ندارد، چرا که قصد مکرون از سفر به ایران، وساطت میان آمریکا و ایران بود، اکنون به وضوح مشخص شده که سفر او به ایران برای میانجیگری بی فایده است، مگر آنکه چارچوب‌های تعاملی جهانی پشت این موضوع باشد و آمریکا تصمیم بگیرد که به برجام برگردد و به تعهدات خود عمل کند.

سفر مکرون به ایران لغو شده است؟/رنجبرزاده: فرانسه به دنبال وساطت بین ایران و آمریکاست/بروجردی: اروپا بدون پیش شرط تعهدات برجام را اجرا کند

او ادامه داد: اینکه آمریکا دائم به تهدید و تحریم ایران بپردازد و مکرون بخواهد با نادیده گرفتن این موضوع به تلطیف روابط میان این دو کشور بپردازد، خیال خامی است که تعبیر نمی‌شود. مکرون تنها می‌تواند به عنوان یک گردشگر به ایران سفر کند، اما باید بداند که مواضع فعلی او در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد.

اروپا باید بدون پیش شرط تعهدات برجام را اجرایی کند

همچنین به گزارش خانه ملت؛ علاءالدین بروجردی، در خصوص محور دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با رییس جمهور فرانسه، گفت: از عملکرد اروپایی ها در برجام به هیچ وجه راضی نیستیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به تعهدات برجامی که اروپایی بر عهده داشتند و بارها انتقادشان از خروج آمریکا نسبت به برجام را اعلام کردند اما عدم اجرای تعهداتشان به بهانه های واهی و به دلیل فشارهای آمریکا اصلا پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا با ۲۸ کشور وزنه بزرگ اقتصادی و سیاسی در جهان محسوب می شود اما وقتی نتواند به تعهدات خودش در توافق بین المللی عمل کند، هیچ تفاوتی با کشورهای ناتوان کوچک نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اروپا نشان داد دچار ضعف جدی است و غیر قابل اعتماد محسوب می شود، اظهار کرد: عمل به تعهدات بدون هیچ پیش شرطی، انتظار به حق و قانونی ملت ایران از اروپا است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فعلا دیوار بی اعتمادی میان اروپا و ایران به دلیل عدم اجرای تعهدات برجامی وجود دارد.

منبع: خبرآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها