مرور سوابق دو نماینده دستگیرشده مجلس / هر دو از مدیران دوره احمدی نژاد بودند

دو نماینده مجلس پنجشنبه و جمعه را در زندان اوین سپری کردند؛ محمد عزیزی نماینده ابهر و فریدون احمدی نماینده زنجان. خبر بازداشت آن‌ها شامگاه چهارشنبه منتشر شد و آن‌طور که دیروز یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس به «ایران» گفت، به دلیل تعطیلات آخر هفته امکان تودیع وثیقه برای آزادی این دو مهیا نشده است.

مرور سوابق دو نماینده دستگیرشده مجلس / هر دو از مدیران دوره احمدی نژاد بودند

دو نماینده مجلس پنجشنبه و جمعه را در زندان اوین سپری کردند؛ محمد عزیزی نماینده ابهر و فریدون احمدی نماینده زنجان. خبر بازداشت آن‌ها شامگاه چهارشنبه منتشر شد و آن‌طور که دیروز یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس به «ایران» گفت، به دلیل تعطیلات آخر هفته امکان تودیع وثیقه برای آزادی این دو مهیا نشده است. آن طور که روز پنجشنبه علیرضا سلیمی، عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داده بود، این دو نماینده مجلس در ارتباط با پرونده «تخلف» در شرکت سایپا بازداشت شده‌اند.

محمد عزیزی و فریدون احمدی هر دو از اعضای کمیسیون صنایع مجلس هستند. فریدون احمدی در دولت‌های نهم و دهم معاون وزیر بازرگانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل سازمان ایمیدرو بود. محمد عزیزی هم در همان دولت‌ها مشاور مدیرعامل سایپا و مشاور وزیر اقتصاد بود.

پوشک، بازار خودرو و...؟

همچنین روزنامه اعتماد نوشت: اگر نام احمدی، نماینده اصولگرای زنجان تقریبا برای نخستین‌بار است که به موضوعات مرتبط با فساد گره خورده، اوضاع برای عزیزی، نماینده ابهر بسیار متفاوت است. البته که فساد موضوعی فراجناحی است، ولی بازداشت محمد عزیزی که براساس سوابقش ازجمله چهره‌های شناخته شده اصولگرا است، از اهمیتی دو چندان برخوردار است. او که سال‌ها قبل مدیرکل اطلاعات و اخبار صداوسیما در کرمانشاه مشغول فعالیت بود، در دوره شهرداری محمود احمدی‌نژاد به معاونت اجتماعی منطقه ۱۵ تهران رفت و پس از ریاست‌جمهوری او به عنوان فرماندار ابهر انتخاب شد.

نخستین‌بار احمد توکلی در نامه بیست‌ودوم تیرماه امسال خود به رییسی از بازداشت عزیزی و سپس آزادی‌اش با نازل‌ترین نوع قرار وثیقه خبرداد و خواستار رسیدگی رییس دستگاه قضا به این مهم شد. عزیزی نوزدهم تیرماه بازداشت شده بود، ولی این‌بار اتهام او نه اخلال در بازار خودرو، بلکه پوشک بود؛ پوشک مولفیکس. خبرگزاری فارس نیز همان زمان در گزارشی خبر از ایجاد انحصار در بازار پوشک با سوءاستفاده از ۵۰ میلیون دلار ارز دولتی داد.

عزیزی پس از انتشار این نامه در گفتگو با «اعتماد» که در روز بیست وسوم تیرماه منتشر شد، بازداشت خود به اتهام اخلال در بازار پوشک را تایید کرد، ولی خواست این موضوع منتشر نشود تا فضا آرام‌تر شده و آن‌گاه سخن بگوید. اما هرگز چنین نشد، ولی او مشخصا دخالت خود در ایجاد اخلال و انحصار در بازار پوشک از طریق نامه‌نگاری با وزیر صنعت را قبول ندارد.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • علیرضا
    0

    اینکه مدیران زمان احمدی نژاد با مافیای دوره اصلاحات همکاری داشته و بازداشت می شوند یعنی اصلاح طلب و اصولگرا در اختلاس اموال ملت دست در دست هم و متحد هستند.

    نظرات شما -
    • فرهاد
      0

      " متحد هستند " را خوب اومدی . اتحاد توی هر چیزی اگر نیست لااقل توی این یک مورد هست.

  • علیرضا
    0

    بینی و بین ا... قوه قضائیه باید مردانگی کنه این کلاشهای حیوان صفت را به جوخه اعدام بسپاره که درس عبرت بشه برای مشابهین آنها

  • حجت اله ترکاشوند
    0

    من سوالم این هست اولا،چرا این دو نفر با پول باید ازاد بشوند،مبلغش مهم نیست،مگر از جنبه عمومی جرم نباید محازات شوند،احتمال فرار شون هم مطرح هست،بنده 50سالمه هرچیاز خرج خانواده پول جمع میکنم،که برای معالجه به تهران رفت وامد میکنم ،نمیتونم یک خودرو تهیه کنم علتش این اقایان هستند،مگر غیر از اینه، دوما چطور شورای نگهبان صلاحیت این اقایان را تایید کرده ممنون از خبر فوری

    نظرات شما -
    • فهیمه
      0

      سلام خداوند اتنقام مارا از این زالو صفتان بگیرد دست آقای رئیسی درد نکند اینهارا دور شهر بچرخانند تا مردم لعنتشان کنندوآنهارا بیشتر بشناسند

  • محسن
    0

    رای ندید یاایهاالناسسسسسسس

  • سامان
    0

    خب اینم از برخورد بسیار بسیار بسیار شدید و سفت و سخت با متخلفان!!!

  • كاظمي
    0

    اصلاً مهم نيست كه اين آقايان چه كاره بودن!!! مهم اينست كه الآن تخلف آنان آشكار و مورد پيگرد قوه قضاييه قرار گرفته اند !لطفاً دعواي زرگري جناحي راه نيندازيد و آب را گل آلود نكنيد!!! رسانه حق ندارد نظر سازي و خبر سازي كند بلكه خبر رساني وظيفه اول وآخر آنست و در صورت توانايي با مسئوليت خودش ً" تحليل" خبر را !!! وگرنه معاويه ملعون هم بخودش حق ميدهد كه به اميرالمؤمنين امام المتقين "إن قلت" بياورد كه فلان استاندار و فلان فرماندارت چنين و چنان كردند و بركنار و يا فراري شدن! نامه هاي امام در نهج البلاغه از جمله به عثمان بن حنيف كه پدرش فوق العاده مورد وثوق حضرت بود سند متقن ! لطفاً حالا اجازه بفرماييد آقاي قاضي القضات راه مبارزه با فساد را برود و وكيل بازي درنياريد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها