آغاز رتبه‌بندی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان ۲۹ استان کشور از مهر ماه

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از آغاز مرحله نهایی رتبه‌بندی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان ۲۹ استان از مهرماه خبر داد و گفت: نتایج ارزیابی این تشکل‌ها تا پایان سال در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

آغاز رتبه‌بندی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان ۲۹ استان کشور از مهر ماه

سجاد سالک ضمن تشریح آخرین روند ارزیابی سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان با بیان اینکه رتبه بندی سمن‌های جوانان کشور در دو استان سمنان و قزوین به پایان رسیده است، اظهارکرد: نتایج مقدماتی این رتبه‌بندی در حال حاضر در اختیار معاونت جوانان قرار گرفته است. این طرح تجربه خوبی بود چرا که همه سمن‌های جوانان در جریان موضوع قرار گرفتند و اگر تصمیم گرفتند در طرح ارزیابی و پایش شرکت نکنند نیز با اختیار خودشان بود.

وی با بیان اینکه در استان سمنان ۲۵درصد از سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان در اعتبارسنجی‌ها شرکت نکردند، اظهار کرد: دلیل عدم شرکت این تشکل‌ها در طرح رتبه‌بندی این بود که آنها یا تمایلی نداشتند یا به دلیل فعال نبودن، مستنداتی برای ارائه نداشتند البته ما پیش از این هم اعلام کرده بودیم عدم شرکت در طرح به معنای عدم فعالیت سمن است. به این ترتیب این سمن‌ها به شکل اتوماتیک غیرفعال محسوب شده‌اند و نمی‌توانند به دنبال دریافت اعتبارات باشند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از سازمان‌های مردم نهاد جوانان در استان قزوین هم در این طرح شرکت نکردند که غیرفعال شمرده شدند، تصریح کرد: بقیه سمن‌هایی هم که حضور یافتند با توجه به اطلاعات مقدماتی دسته بندی شدند و ارزیابان نیز برای راستی‌آزمایی فرم‌های پر شده و دریافت مستندات کارها، جلساتی را برگزار کردند. برگزاری این جلسات هم جنبه بررسی مستندات را داشت و هم به نوعی جلسه توانمندسازی سمن‌ها هم بود تا در عین حال که مسائل سمن بررسی می‌شود نکات ضروری و مهم مشاوره‌ای نیز در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

سالک با بیان اینکه از ابتدای مهر ماه مرحله نهایی رتبه بندی سازمان‌های مردم نهاد ۲۹ استان شروع می‌شود، گفت: از آنجایی‌که نتایج طرح پایلوت راضی کننده بود در حال ورود به مرحله نهایی و سنجش وضعیت ۲۹ استان هستیم. این طرح تا پایان سال ۹۸ به پایان می‌رسد و در «جشنواره اتفاق» سیمای نهایی وضعیت سمن‌های جوانان کشور در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها