چرا قایق‌های جدید ایرانی از قایق‌های نظامی گارد ساحلی آمریکا کاربردی‌تر هستند؟

قایق های پلی اتیلن در برابر ضربه های شدید مقاوم بوده و چنانچه آسیبی هم به آن وارد شود، به راحتی قابل ترمیم است و از سوی دیگر به دلیل سبکی وزن این مدل از قایق ها به سادگی غرق نمی شوند.

چرا قایق‌های جدید ایرانی از قایق‌های نظامی گارد ساحلی آمریکا کاربردی‌تر هستند؟
قایق های پلی اتیلن یکپارچه را می توان در زمینه‌های نظامی، گردشگری، زیست‌محیطی، شیلات و سایر کاربردها استفاده کرد؛ چون در مقایسه با سایر قایق هایی که تاکنون ساخته شده، از مقاومت بالایی برخوردار است.
طراحی، ساخت و آزمایش این نوع قایق ها در سال 95 و توسط متحخصصین سازمان بسیج کارگری به نتیجه رسید
قایق های پلی اتیلن در برابر ضربه های شدید مقاوم بوده و چنانچه آسیبی هم به آن وارد شود، به راحتی قابل ترمیم است و از سوی دیگر به دلیل سبکی وزن این مدل از قایق ها به سادگی غرق نمی شوند؛ لذا به همین دلیل است که اکنون گارد ساحلی آمریکا از این قایق ها بهره می‌برد.
قایق هایی که توسط جوانان این مرز و بوم ساخته شده در نسبت با نمونه آمریکایی آن دارای ابعادی بزرگتری است؛ طول این قایق در مدل آمریکایی 7 متر با عرض 2 متر است؛ اما نمونه ایرانی آن به نسبت نمونه آمریکایی آن 8 متر طول با 2.5 متر عرض است، که در کاربردهای نظامی امکان جابجایی چهار نفر با تمام تجهیزات نظامی و در کاربردهای گردشگری امکان حمل 12 نفر را دارد؛ همچنین این قایق قابلیت نصب دو موتور 250 سی سی و حتی موتورهای چند منظوره «واتر جت» را هم دارد.
قایق های پلی اتیلن ساخت ایران به لحاظ قیمت هم با نمونه مشابه خارجی آن تفاوت دارد، به نحوی که در مقایسه با نمونه خارجی (آمریکایی) به یک‌پنجم قیمت عرضه می شود، که صرفه جویی ارزی به دنبال دارد.

منبع: میزان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها