عضو شورای عالی فضای مجازی کشور: عدم وجود قوانین در فضای مجازی به قانون مداران آسیب می‌رساند/ خبرفوری در چهارچوب قانون حرکت می‌کند

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: نماینده‌های مجلس باید قوانین و مقررات مورد نیاز فضای مجازی را تدوین و تصویب کنند.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور: عدم وجود قوانین در فضای مجازی به قانون مداران آسیب می‌رساند/ خبرفوری در چهارچوب قانون حرکت می‌کند

رضا تقی پور، عضو شورای عالی فضای مجازی کشور و وزیر سابق وزارت ارتباطات و فناوری و اطلاعات در بازدید از مجموعه خبر فوری اظهارداشت: اقدامات خبر فوری در زمینه تولید و مدیریت محتوا ارزشمند است.
وی ادامه داد: فضای مجازی نیازمند نوآوری و خلاقیت است و تفاوت اصلی آن با دیگر فضا در سرعت بالای اطلاع رسانی بوده و به واسطه همین ویژگی از دیگر ابزار سنتی مستثنی شده است.
تقی پور ضمن اشاره به بی در و پیکر بودن فضای مجازی تصریح کرد:متاسفانه چارچوب های ملی و قانونی در فضای مجازی نداریم و این مهم منجر به آسیب رسانی به افرادی می شود که قصد فعالیت قانونی در این فضا را دارند.
وی بیان کرد:متاسفانه زمانی که این مسائل را با مسئولین درمیان می گذاریم تعبیر به برداشت های سیاسی دارند و تلاش به حاکمیت همین شرایط هرج و مرج می کنند.


وی با تاکید بر این که خبر فوری از رسانه هایی در فضای مجازی است که قصد فعالیت در چهارچوب قانونی دارد ادامه داد:پیشنهاد می کنم فعالیت قانونی در فضای مجازی نشست های سالانه داشته باشند تا راهی برای حل سریع تر مشکلات این فضا باشد.
وی ضمن تصریح این موضوع که متاسفانه محتوای فاخر در فضای مجازی بسیار کم است گفت: اگر نقش رسانه را هدایت گر جامعه در نظر بگیریم می توان گفت یک رسانه فاخر می تواند نسبت به تولید محتوای مفید اسلامی در فضای مجازی اقدام کند.
تقی پور با تاکید بر این که بخش زیادی از هدایت افکار عمومی به واسطه رسانه های مجای انجام می شود گفت: نقشی که فضای مجازی در مهندسی اجتماعی و تغییر سبک زندگی دارد روشن است
وی ادامه داد: خوشبختانه خبرفوری در زمینه انتشار اخبار موفق بوده است و با راه اندازی مدل اقتصادی خود بر هیچ کس تکیه نکرده است.


وی عنوان کرد: مسئولین و مجلس باید بتوانند در این زمینه به روز باشند و مقررات و قوانین لازم را تدوین کنند و به تصویب برسانند.
وی ضمن اشاره به این که در هرج و مرج موجود فضای مجازی بیشترین آسیب را افراد قانون مدار می خورند اذعان کرد: فضای مجازی در کشور ایران باید با فضای مجازی در کشورهای غربی متفاوت باشد.
وی ادامه داد: اساس جهان بینی اینترنت لیبراستی است و جوامع مستقل برای استفاده از این تکنولوژی باید قوانین خاص خود را حاکم کنند تا از آسیب های احتمالی مصون باشند.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها