در دیدار مرکل و بوریس جانسون چه گذشت؟

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با بوریس جانسون، نخست وزیر جدید انگلیس که اولین سفر رسمی اش بعد از انتصاب به سمت نخست وزیری است دیدار کرد.

در دیدار مرکل و بوریس جانسون چه گذشت؟

محور گفتگوهای امروز صدراعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس در سه حوزه مناسبات دوجانبه، سیاستهای اروپا و نیز مسائل بین المللی بود.

همچنین بوریس جانسون, نخست وزیر انگلیس گفت : در دیدار با آنگلا مرکل, صدر اعظم آلمان , ما درباره طیف گسترده ای از موضوعات از جمله روسیه, ایران, چین و هنگ کنگ گفتگو کردیم.

صدر اعظم آلمان برای نخستین بار از زمان روی کار آمدن بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و احتمالا آخرین بار در زمان عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در برلین میزبان او شد.
محور گفتگوهای دو طرف برگزیت است در حالیکه اروپایی‌ها با هر گونه قید و شرطی مخالفند و جانسون مجبور است توافق آن‌ها را در برخی امور از جمله برقراری مقررات مرزی در جزیره ایرلند جلب کند.

با وضع مقررات مرزی میان ایرلند شمالی به عنوان جزئی از بریتانیا و ایرلند جنوبی به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا از سویی امکان شعله ور شدن مجدد اختلافات تاریخی بین دو ایرلند ایجاد می‌شود و از سوی دیگر مقررات مرزی برای حمل کالا و رفت و آمدن اشخاص رسما به جدایی میان اتحادیه اروپا و انگلیس می‌انجامد.

در زمان ورود بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به دفتر صدراعظم آلمان برای دیدار با آنگلا مرکل، فریادهای «برگزیت را متوقف کنید» شنیده شد.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها